Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی با بیان اینکه حجم بالای قوانین یکی از مشکلات کشور است، گفت: حجم بالای قوانین مشکلی را حل نمی کند، ابهامات، اجمال و تعارض قوانین باید برطرف و تنقیح قوانین با همکاری دولت و مجلس باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» دقایقی پیش در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: شاخص‌های دستگاه قضایی خراسان جنوبی در زمینه کاهش اطاله دادرسی و آمار جمعیت کیفری قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه همچنین در زمینه مجازات جایگزین حبس نیز آمار قابل توجه ای از خراسان جنوبی ارائه شد، افزود: رسیدگی به پرونده های مسن و معوقه نیز یکی از دغدغه ها و سیاست های کاری جدید است، که این مهم در خراسان جنوبی نیز کاهش دارد.
 

وی ادامه داد: اجرای احکام بسیار مهم است چرا که اگر قوانین اجرا نشود، در رسیدگی، صدور حکم و ... مشکل ایجاد می شود و این مهم به همت همکاران در خراسان جنوبی شرایط مناسبی دارد.
 

آیت الله رئیسی با تقدیر از همکاران قضایی و کارکنان قضایی خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی با داشتن نیروهای فرهیخته و همکاران متدین، پرکار و قانع در رابطه با مسائل قضایی و اجرای عدالت، گام های خوبی برداشته است.
 

وی با تاکید بر حفظ شان و منزلت قضات، بر رسیدگی های عادلانه، اجرای حکم متقن قضات و توجه به شخصیت انسانی و جایگاه و شان منزلت آنها، ادامه داد: شان و منزلت قاضی ایجاب می کند که بر اساس شخصیت حقیقی و حقوقی اش، مشکلات معیشتی نداشته باشد و حداقل امکانات برای زندگی او فراهم شود.
 

رئیس قوه قضاییه گفت: نظام قضایی از قاضی نفود ناپذیر شجاع، دلداده به خدا که برای احقاق حق و ابطال باطل جز خدا و انجام وظیفه الهی خود، چیزی را به رسمیت نمی شناسد، حمایت می‌کند.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: ناسخ و منسوخ ها، عام و خاص های قوانین باید برطرف شود و گویا برای دست اندرکاران باشد.
 

وی به همکاران دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی تاکیدکرد: تلاش جدی آنها بر کاهش ورودی پرونده به دادگستری باشد چرا که علت العلل مشکلات دستگاه قضایی میزان ورودی پرونده به دادگستری است.


رئیس قوه قضائیه بر فعال کردن ظرفیت اداره ثبت اسناد تاکید کرد و گفت: به دنبال احیای ظرفیت های سازمان ثبت، مجامع داوری و میانجگیری هستیم.
 

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند یک تحول هستیم که با اراده همه مدیران و همه اجزای سازمان عملی می شود.
 

وی در پایان با بیان اینکه بانک ایده به زودی در قوه قضاییه راه اندازی می شود، از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی خواست پیشنهادات و ایده های خود را به مرکز ارائه دهند.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس فلسطین معامله قرن قدس خبرگزاری شبستان بیرجند ماه رمضان روز جهانی قدس مسجد سفر رئیسی به خراسان جنوبی خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تأثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

او با بیان اینکه لحظه‌ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

آیت الله عبادی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه علم را به شیوه‌ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند