Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه تلگرامش نوشت: اطلاعات برنامه های موشکی کشورهای منطقه نشان می دهد که بر خلاف جنجال های تبلیغاتی که بر سر برنامه موشکی ایران به راه افتاده، عربستان، اسرائیل، مصر و حتی امارات از دهه ها پیش برنامه های موشکی بسیار وسیعی را با همکاری دیگر کشورها طراحی کرده و موشکهای با بُردهای بسیار بالایی را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می افزاید: عربستان از زمان جنگ ایران و عراق با خرید تکنولوژی موشکهای چینی Dong Feng اقدام به احداث چهار یا پنج سایت زیرزمینی موشکی تحت مدیریت واحد نیروی راهبردی موشکی کرده است. علاوه بر موشکهای کوتاه بُرد تا هزار کیلومتر، عربستان ذخایری از انواع موشکهای بالستیک میان بُرد نیز در اختیار دارد.
بعیدی نژاد اضافه می کند: اسرائیل بدلیل برنامه هسته ای نظامی خود، همزمان برنامه موشکی وسیعی را هم برای حمایت از برنامه هسته ای خود و هم برنامه ای فعال در حوزه ی سلاحهای متعارف طراحی و به اجرا در آورده است.

سفیر ایران در لندن عنوان می کند: موشکهای بالستیک نوع جریکو-سه، چند هزار کیلومتر بُرد دارد که می تواند کشورهای منطقه را هدف خود قرار دهد.
‏وی می افزاید: مصر از دهه ها قبل از زمان عبدالناصر با کمک کشورهای اروپایی و بعد با کمک اتحاد شوروی و بعدها چین و کره شمالی برنامه های متعدد موشکی را طراحی و اجرا کرده است که چندین نوع موشک بالستیک را تولید می کند. امارات نیز در سالهای اخیر به خرید پیشرفته ترین سیستم های موشکی مبادرت کرده است.
وی خاطرنشان می کند: لذا برنامه موشکی ایران تنها برنامه موشکی بالستیک در منطقه نیست. نگرانی آمریکا، اسرائیل و متحدان منطقه ای آنها از برنامه موشکی ایران به علت بومی شدن، تنوع، پیشرفته بودن و قدرت بازدارندگی بالای آن است که امکان طراحی برنامه های جنگی و تهدیدات نظامی علیه ایران را بسیار سخت و پرهزینه کرده است.


منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حمله ایران بازدارندگی اسرائیل را از بین برد
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)