Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@14:45:26 GMT

خطرات لوزه سوم برای کودک

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۰۳۸۰

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: لوزه‌ها توده‌هایی از بافت لنفاوی هستند که وظیفه دفاع از بدن در مقابل عفونت‌های تنفسی و ویروسی را دارند. ناطقان: حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره لوزه سوم اظهار کرد: لوزه‌ها توده‌هایی از بافت لنفاوی هستند که در ۲ طرف حلق قرار دارند و از بدن در مقابل عفونت‌های تنفسی و ویروسی دفاع می‌کنند؛ این لوزه جزو لوزه کامی است و در انتهای حلق بینی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این محقق طب سنتی با اشاره به اینکه لوزه سوم در اثر سردی عمقی در حلق و گلو به وجود می‌آید، گفت: لوزه سوم تا چهار سالگی کودک را درگیر می‌کند، به مرور زمان بزرگ‌ شده و در بزرگسالی ناپدید می‌شود.
سرماخوردگی؛ عاملی برای بروز لوزه سوم

عظمایی ادامه داد: لوزه سوم در فصل سرد مانند پاییز و زمستان بیشتر خود را به شکل سرماخوردگی و عفونت نشان می‌دهد و ممکن است باعث افزایش مایع در گوش میانی شود.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره علائم بروز لوزه سوم، گفت: از علائم شایع در لوزه سوم می‌توان انسداد بینی را نام برد، در این حالت فرد دیگر نمی‌توان به خوبی گذشته نفس بکشد. از دیگر علائم لوزه سوم بوی بد دهان و بوی بد تنفس، لاغری، تب، بی اشتهایی، درد در هنگام قورت دادن غذا، خور‌خور کردن هنگام خواب و توی دماغی حرف زدن است که باعث آزار فرد می‌شود و با این علائم به پزشک مراجعه می‌کنند.
درمان‌های مفید برای لوزه سوم

عظمایی با اشاره به درمان‌های لوزه سوم، تشریح کرد: برای درمان لوزه سوم راهکارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان این بیماری را درمان کرد، از شایع‌ترین نوع درمان می‌توان به دم کرده‌ها و بخور‌ها اشاره کرد؛ دم کرده آویشن شیرازی، پونه کوهی، نعنا، گل پنیرک و گل ختمی با یکدیگر در درمان لوزه سوم موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: بخور آویشن، پونه، بابونه، تخم گیشنیز و مرزنجوش در درمان لوزه سوم موثر است، این محلول نیز فضای منزل را ضدعفونی می‌کند؛ خوردن عسل قبل و بعد از هر غذا و صبح ناشتا و موقع خواب در درمان لوزه سوم موثرخواهد بود.



وی گفت: غرغره آب به همراه نمک دریا در طول روز در زمان لوزه سوم مفید است، همچنین غرغره آب ولرم به همراه عسل و سرکه نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ علاوه بر این غرغره کردن با گیاه گل انار به همراه آب جوش و عسل مفید عنوان شده و جویدن لیمو ترش تازه به همراه پوست آن با مقداری عسل و همچنین جوشانده بابونه شیرازی به صورت غرغره مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآوری کرد: کودکان در فصل سرد سال در معرض ابتلا به لوزه سوم هستند از این رو توصیه می‌شود که در این فصول از آنها بیشتر مراقبت کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خطرات ، لوزه سوم ، کودک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطرات لوزه سوم کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو

دریافت 15 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پژوهشگر حوزه ادبیات به تفسیر ضرب المثل ایرانی با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه پرداخت.

بهروز اتونی، پژوهشگر حوزه ادبیات در برنامه صبحانه ایرانی گفت: ضرب المثل ایرانی با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه، به افراد متظاهری اشاره دارد که شخصیت ثابتی ندارند و گاه در جمع خوبان و گاه در جمع بدکاران می‌نشینند.

کد خبر 848673 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها ادبیات زبان فارسی خبر مهم تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات