Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در برخی متون روایی خوانده‌ایم که وجود مبارک حضرت زهرا (س) درنزد پیامبراسلام (ص) بود که خبر آوردند مردی نابینا به دیدار پیامبر (ص) می‌آید، حضرت زهرا (س) به سرعت خود را در پوشش حجاب گرفته و در گوشه‌ای آرام گرفت بعد از رفتن آن مرد پیامبراسلام (ص) از دخترشان پرسید دخترم این مرد نابینا بود چرا از وی رو گرفتی گفت پدر وی نابینا بود من که بینا بودم!

شاید این حدیث به تنهایی حامل بارمعنایی بالایی برای زنان ودختران مسلمان برای اهمیت بالای حجاب نزد بزرگان دین باشد چرا که پوشیده بودن برضمیر ناخودآگاه انسان نیز تاثیرات خود را می‌گذارد ونفس سرکش را می‌توان با بسیاری پوشیدگی‌ها مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجاب به عنوان ارزشی الهی، اما این روز‌ها مظلوم واقع شده است به گونه‌ای که روسری‌هایی که در دوران دفاع مقدس زیرچادر زنان به سر بسته می‌شد تا مانع هرگونه هتک حرمت زنان شود و بسیاری از شهدا نیز تاکید برحفظ حجاب داشته اند امروز توسط عده‌ای جاهل وناآگاه برچوب شده وکمپینی تحت نام منع حجاب اجباری راه اندازی می‌شود که سرنخ آن در دست بیگانگان است.

 

 

کرمان هرچند شهری مذهبی است، اما زیرپوست این شهر نیزمدرنیته مسخره رخنه کرده وآرام آرام تمام فروشگاه‌های لباس زنانه را تبدیل به شو‌های لباس کرده و خبری از زیبایی بصری ودرک از حجاب درهیچ یکی از لباس‌های ارائه شده مدرن! به بازار نیست.

 با آقای منزلی رئیس اتحادیه پوشاک اتاق اصناف کرمان گفتگو می‌کنم.

وی اعتقاد دارد برخورد با برخی از پوشش‌ها در واحد‌های صنفی وجلوگیری از ارائه آن باعث می‌شود مدل‌های بدتر وبدون ضابطه در منازل و خیاطی‌هایی که بدون نظارت کارمی کنند تولید شود و دست کسی به آنان نرسد.

وی با تاکید براهمیت حجاب وپوشیدگی برای زن، افزود:باید دقت کنیم آنچه جامعه می‌پسندد ارائه شود، هرچند این روز‌ها تولید کننده‌های لباس زنانه براساس میزان فروش طرح‌های مختلف را ارائه می‌کنند، که شاید با سلیقه مردم همخوانی نداشته باشد.

منزلی با اشاره به اینکه باید با بسترسازی فرهنگی سلیقه جامعه را به سمتی ببریم که پوشش‌ها ضمن زیبایی و پسندعام، مناسب و در شان افراد جامعه باشند، ازبرخورد‌هایی که در سال‌های گذشته با برخی مانتوفروشی‌ها می‌شد به عنوان یک حرکت اشتباه یاد کرد وگفت: درآن مقطع پوشاک نابهنجار از مغازه هاجمع شد و در خانه‌ها و جاهایی دور از دسترس بازرسان ما با قیمت چندبرابر به فروش رفت، یعنی فردی که نه مالیات می‌دهد نه کرایه نه قبض آب وبرق می‌پردازد، آنچه نیاز بازار بود را با چند برابر قیمت فروخت وسود کرد و زیانش متوجه فروشنده دارای مجوز شد.

وی سابقه تاریخی حجاب را متذکر شد وگفت: اگر زمان قبل از اسلام رادر ایران جستجو کنید لباس بانوان پوشیده و بسیار متین بود، ولی امروزه با وجود اسلامی بودن جامعه، بازار دراختیار اتحادیه صنف پوشاک نیست وشاید پوشش‌های نه چندان اسلامی در ویترین مغازه‌ها دیده شود.

وی از نظارت اداره اماکن نیروی انتظامی برپوشاک واحد‌های صنفی خبرداد وگفت: دست پلیس اماکن هم دراین حوزه زیاد باز نیست، دراین شرایط باید رسانه‌ها وارد شده و در حوزه فرهنگی تاثیرگذاری کنند.

منزلی با بیان اینکه برای مغازه دار ارائه برخی اجناس صرفه اقتصادی دارد و نمی توان از فروش منعش کرد افزود: واحد‌های صنفی زیادی در یک سال اخیر غیرفعال شدند و مردم به شدت در حوزه اقتصادی تحت فشارهستند.

 

منزلی همچنین با اشاره به خارجی بودن بسیاری از پوشاک نامناسب موجود در بازار اظهارداشت: اگر به فروشنده مان اصرار کنیم جنس خارجی نفروش ازما می‌خواهد جنس ایرانی با کیفیت به وی بدهیم که شرایط تولید نیزخوب نیست.

وی از تعطیلی ۳۰ درصد واحد‌های ارائه پوشاک در کرمان خبرداد وگفت: ۳۰۰ واحد صنفی ما پروانه فعالیت خود را دراین شرایط اقتصادی سخت، باطل کردند.

وی اشکال کار را در توزیعی بودن صنف و نیز نبود تولید کننده دراستان دانست وافزود: جز استان‌های تولیدکننده نیستیم که بتوانیم روی تولیدات نظارت کنیم.

با این گفته‌ها اتحادیه صنف پوشاک باید سرنخ کار را در اداره نظارت براماکن جستجو کنم.

لباس های نامناسب باید مرجوع شوند

سرهنگ زاهدی رئیس اداره نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی موجود درجامعه اظهارداشت: دربحث جنگ نرم وفضای مجازی نیروی انتظامی وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد و با توجه به اینکه استفاده از بستر تلگرام برای تبلیغ واحد‌های صنفی ممنوع گردیده است با متصدیان واحد‌های صنفی که برای تبلیغ فعالیت خود از این بستر استفاده کنند برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تخلفاتی که ما با آن برخورد می‌کنیم، می‌تواند شامل بی حجابی و بدحجابی، که یکی از معضلات امروز جامعه ماست، نیز بشود که خوشبختانه در واحد‌های صنفی کمتر شاهد این موارد هستیم.

وی یکی از مکان‌های تجمع بانوان را آرایشگاه‌های زنانه ذکر کرد وگفت:آرایشگاه زنانه حق فعالیت در فضای مجازی را ندارند و درصورت مشاهده برخورد جدی می‌شود.

سرهنگ زاهدی به ناآگاهی برخی افراد برای استفاده از پوشش‌های نامناسب اشاره کرد وافزود: برخورد نیروی انتظامی باید دقیق باشد والبته با جنبه پیشگیرانه، این مسئله‌ای است که ما آن را در برخورد‌ها در نظرمی گیریم درکنار آن نباید از دست‌های پشت پرده دشمن برای ازبین بردن تعصب وغیرت ایرانی غافل بود.

وی با انتقاد از برخی کم کاری‌ها درحوزه فرهنگ اظهارداشت: کار فرهنگی را باید از مهدکودک‌ها درقالب آموزش‌هایی جمعی و فردی آغاز کرد.

وی بیان داشت:دستور العمل ما رعایت حجاب اسلامی در واحد صنفی است وبا تخلفاتی، چون اختلاط با نامحرم و مراوده خارج از عرف - استفاده از زیور آلات وپوشاک نامتعارف - ادای الفاظ رکیک و حرکات زشت وپوشیدن کراوات ومانند آن درمحدوده واحد صنفی، برخورد می‌شود.

وی درباره برخورد با عرضه کنندگان لباس‌های نامناسب نیز گفت: با توجه به اینکه اکثر پوشاک مصرفی از سایر نقاط کشور به کرمان وارد می‌شود به متصدیان واحد‌های صنفی فرصت می‌دهیم تا نسبت به مرجوعه کردن اجناس نامناسب اقدام کنند و در صورت رفع نکردن مشکل، با متخلفان برابر قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

وی از اجرای طرح ارتقا امنیت اخلاقی در واحد‌های آرایشگاه زنانه ومزون‌ها  خبرداد وگفت: مردم اگر بتوانند خبر و گزارش وجود مزون‌های زیرزمینی وخلاف قانونی را به ما بدهند بررسی می‌شود، درواقع همه ما وظیفه داریم درخصوص امر به معروف ونهی ازمنکر اقدام کنیم ولیکن متاسفانه برخی از افراد این مهم را رعایت ننموده و خواستار نتیجه بخشی تذکر خود به صورت آنی هستند.

با توجه به این گفته‌ها مشخص می‌شود ازجمله نقاطی که می‌تواند به مکانی برای تبلیغ پوشش‌های نامناسب وصرفا مدرن! اقدام شود مزون‌های زیرزمینی ونمایشگاه‌های کوچک لباس خانگی است جایی که عملا دست کسی به آن‌ها نمی‌رسد هرچند که برخی آرایشگاه‌های بزرگ مجوزدار شهرکرمان نیز دراین میان با کمال وقاحت ورود کرده وانواع تخلفات را انجام می‌دهند غافل ازنظارت مردمی!

مسئله حجاب مناسب از این جهت قابل احترام است که حریم‌ها را بین جنس مخالف محفوظ داشته و از سوی دیگر به آرامش فعالان حوزه کسب وکار کمک کند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان سرهنگ عباس کردی است، وی در اداره‌ای مشغول به کار است که عملا در سیبل اول برخورد با مظاهر ناامنی اخلاقی قرار دارند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با توجه به بیانات رهبر انقلاب درخصوص کاهش عوامل ناامنی به فضای مجازی، ورود کرده است گفت: گزارشاتی که درحوزه کاری ماست از طریق پلیس فتا استخراج شده وبه ما منتقل می‌شود که بسته به رده‌های تخصصی پلیس برخورد انجام می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که پوشاک مورد نیاز مردم کرمان از تهران ودیگر شهر‌های کشور تامین می‌شود تولیدی‌ها باید از ارائه این لباس‌ها به بازار ممانعت کنند که اختیار تولیدی‌ها با مسئولین درکرمان نیست، زیرا درکرمان تولید کننده نداریم.

گشت ارشاد حذف نشده  تغییر نام داده است

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان تصریح کرد: اگر همه آحاد جامعه برای برخورد با این مسائل عزم جدی داشته باشند می‌توانند جلو ورود این اجناس به بازار را بگیرند وفرهنگ استفاده از لباس مناسب باید توسط خانواده به فرزندان اعلام شود.

سرهنگ کردی هرگونه برخورد قهری با ارائه کنندگان این پوشاک را نادرست دانست وتاکید کرد: اینکه انتظار داشته باشیم هر پوشاکی را در ویترین نگذارند مشکلی حل نمی‌شود وقتی خریدار نداشته باشد عرضه‌ای نیز نخواهد داشت.

وی درباره سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره علت حذف گشت ارشاد افزود: گشت ارشاد حذف نشده بلکه با نام گشت پلیس امنیت اخلاقی کار می‌کند.

وی از قدردانی مردم از اقدامات پلیس امنیت خبرداد وگفت: شاید ۱۰ درصد جامعه بدحجابی را انجام می‌دهند وبقیه مردم از این مسائل دوری می‌کنند.

سرهنگ کردی حوزه کاری پلیس امنیت اخلاقی در راستای برخورد با مظاهر علنی فساد را بدپوششی، آلودگی صوتی، دور دور، کشف حجاب و حمل حیوانات تزئینی و مینیاتوری دانست.

وی یکی از مشکلات کشور در حوزه اخلاقی را در اختیار بودن اینترنت برای همه سنین بدون نظارت دانست وگفت:  دشمن دست روی خانواده گذاشته و بروز جنگ نرم باعث گسست خانوادگی شده واین گسستگی خانواده آن‌ها را دچار مشکلات اخلاقی واقتصادی کرده وفرصت رسیدگی به تربیت فرزند از دست رفته است.

وی ضمن توجه دادن مردم به تهدید‌های مجازی افزود: نهاد‌های فرهنگی باید بسیج شوند وکمک کنند دراین زمینه آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها قوی‌تر شود.

برخورد غیرفیزیکی در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است

وی درخصوص نحوه تاثیر پلیس در کاهش برخی مظاهر بدحجابی نیز گفت:عدم حضور گشت باعث بروز اتفاقاتی نظیر گسترش بدحجابی‌ها شده است طبق بیان خود مردم وجود گشت باعث ایجاد امنیت برای مردم درمحلات شده است.

سرهنگ کردی گفت: باید ضمن آموزش‌های جنگ نرم اعتقادات مردم را دراین برهه به کمک بگیریم، خودرو حریم خصوصی نیست ما جایی خودرویی ببینیم مشکل حجاب داشته باشد پلاکش را یاداشت می‌کنیم و بعد به وی تذکر داده می‌شود.

وی اظهار داشت:ما ونیروی بسیج که تعامل وهمفکری باهم داریم پذیرفتیم که آسیب در هر برهه از جنگ وجود دارد باید منتظر ضربه احتمالی دشمن هم دراین عرصه باشیم چرا که جنگ نرم جنگ عقیده است.

فعالان حوزه فرهنگ درباره حجاب کم کاری کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به چهارنکته درباره حجاب که باید جدی به آن توجه کرد گفت:، فرهنگ حجاب فرهنگ دینی واعتقادی است وباید در خانه‌های امروز به شکل جدی از ریشه در کار تربیتی فرزند آغاز شود تا وقتی فرزندان به دورانی می‌رسد که وقت رعایت حجاب است به عنوان ادب دینی ووظیفه شرعی به آن توجه کند.

وی اظهارداشت: نکته دوم این است که مراکز تربیتی وتعلیمی جامعه باید به عنوان اصل پذیرفته شده دینی به این بحث توجه کنند آموزش پرورش و دانشگاه حجاب را به عنوان ارزش اصیل اسلامی را مانند دیگر برنامه‌های فرهنگی در دستور کارشان قرار بدهند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: نکته سوم این است که دولت به معنی عام شامل دستگاه‌های اجرایی که تحت حاکمیت نظام دینی هستند همه ارزش‌های دینی را مورد توجه قرار دهند و یک از ارزش‌های دینی که اصیل هم هست حجاب است که باید آن را جدی بگیرند مثلا اماکن عمومی ورستوران‌ها وسایرمکان‌های مراجعه مردمی که ممکن است در بخش خصوصی باشد، اما چون در دایره نفوذ دولت هستند، طبیعی است دراین مکان‌ها نیز حجاب باید معقول باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: احساس می‌کنم ما در هر یک از این حوزه‌ها نقص‌هایی داریم که باید به صورت جدی به آن توجه شود، که اگر به آن توجه شود جریان مثبت قوی به عنوان حمایت از این ارزش دینی را درجامعه شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: نکته چهارم این است، حجابی که اسلام می‌گوید باید به آن توجه کرد وتعریفی که از حجاب مطرح است حجابی است که مورد رضایت خدای تعالی است.

قرارگاه فرهنگی استان در دستور کار است

وی درخصوص توجه زیاده از حد به مظاهر بدحجابی و پررنگ کردن آن در جامعه اظهار داشت: ناامیدی و یاس دراین حوزه جریان مثبت را آزار می‌دهد باید مراقبت کنیم که بخش منفی جریان زیبایی‌های بخش مثبت جریان را نپوشاند، درست است ما بدحجابی‌هایی داریم ودرجامعه مظاهر آن را می‌بینیم، ولی فراوان نیزمصادیق حجاب را می‌بینیم گا‌ها تصور می‌شود بدحجابی زیاد است درحالی که درنگاه ما پررنگ شده وچون مسئله‌ای ناهنجار است مورد پسند قرارنمی گیرد ذهن نیز آن را زیاد می‌بیند درنتیجه تصور می‌شود جامعه پرشده از بدحجابی که باید مراقبت کنیم با نگاه اشتباه به این مسئله نقاط قوت حجاب را از بین نبریم.

امام جمعه کرمان از ارائه طرح قرارگاه فرهنگی استان به شورای فرهنگ عمومی استان وکار کارشناسی روی این طرح خبرداد وگفت: امیدواریم بتوانیم دراین موضوع برنامه درستی ارائه دهیم که در خانواده با محوریت زن ومادر درآموزش وپرورش با محوریت معلم و دردانشگاه با محوریت استاد سعی شود مقداری ارزش‌های دینی را دراین طرح پررنگ ببینیم که یکی از ارزش‌های مهم دینی هم بحث حجاب است.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان اظهار کرد: ما در اصل پنجم توجه به حجاب بحث لباس و عرضه لباس‌های مناسب را نیز باید به شکل جدی مورد تجدید نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد:قرارگاه فرهنگی را با ۵ مسئله کلان در دستور کار داریم که اکنون ما درحال تایید ساختار هستیم اگراعتبارات وساختار آن جور شود تصمیم نهایی اتخاذ شده و ان شالله در تابستان آینده این قرارگاه اجرایی می‌شود.

با این همه گفته‌هایی که مطرح شد یافتن مقصر واقعی درقضیه بدحجابی را می‌توان بی توجهی به فرهنگ اصیل دینی ونیز ارزش‌های ملی کشورمان جست.

درکنار تولید کنندگان وطنی که دیده نمی‌شوند باید ردپای استعمار را در قضیه ورود مانتو‌های ناهنجار ولباس‌های غیراسلامی پیدا کرد، قطعا این بخشی از جنگ نرم دشمن است که در قالب ارائه پوشاک به زنان نمود پیدا کرده است. پوشاکی که زنان محترم جامعه ما را عموما در قشر دانشجو وجوان درگیر کرده است وبجای حفاظت ازگوهر حجاب زیبایی‌های ظاهری را برزیبایی اندیشه ترجیح داده ومسابقه‌ای عجیب دربین قشرزن مدرن ما برای خودنمایی را سبب شده است.

شاید نیاز باشد هریک از ما باجستجویی دراطراف مان زیبایی‌های حجاب را یافته وبرای دیگران نیزتشریح کنیم کسی چه می‌داند شاید اصالت حجاب بربدحجابی تصنعی غلبه کند و..

گزارش از مرضیه السادات حسینی راد

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حجاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟

احد آزادی خواه، نماینده مجلس در خصوص حضور گشت ارشاد و ایجاد فضای دو قطبی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، حجاب در کشور ما از نظر قانونی و شرعی جایگاه ویژه داشته و مشخص است. راهبرد ما باید دفاع از حجاب از نگاه شرعی و قانونی باشد. اما اینکه در شیوه دفاع چگونه باید اقدام کنیم؛ بنده به هیچ عنوان اقدام قهری و برخی از برخورد‌هایی که اخیرا برای مقابله با بدحجابی انجام می‌شود را به هیچ عنوان قابل دفاع و موثر نمی‌دانم.

به گزارش جماران، وی در گفتگویی که با خبرنگاران داشته، افزود: به این نکته باید توجه کرد که رهبر معظم انقلاب و بسیاری از صاحب نظران در کشور همواره از تمام زنان با حجاب و بد حجاب جامعه دفاع کردند تا به نظام بدبین نشوند. بنده احساسم این است که شیوه‌های ترویج امر ونهی و ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای را نسبت به اصل نظام یا کشور بدبین کند.

آزادی خواه در خصوص برخورد گشت ارشاد با شهروندان گفت: گشت ارشاد و فرماندهی انتظامی یکی از گام‌ها در ترویج حجاب است، پس دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی ما کجا هستند؟ ما نباید انتهای زنجیر را ملزم کنیم که صرفا با قوه‌ی قهریه با بدحجاب‌ها برخورد کنند، بلکه ده‌ها گام باید قبل از آن انجام شود. مانند آموزش و پرورش، فرهنگ، کار‌های ترویجی و.... دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی متولی در این امر هستند که باید کار‌هایی را انجام دهند. در گام نهایی نیز گشت ارشاد باید صرفا با معدود افرادی که حساب شده و سازمان یافته اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، برخورد کند، نه با شهروندانی که در جامعه حضور دارند.

آزادی‌خواه در پاسخ به این سوال که چرا ما با برخی دوگانگی‌ها در برخورد با زنان که نمونه آن را در تصاویر صداوسیما و زمان راه‌پیمایی و انتخابات، شاهد هستیم، مواجهیم؟ گفت: بنده نظرم بر این است که باید این مسأله را به عنوان یک راهبرد اصلی اثبات کنیم که نگاه حاکمیت به تمام زنان و مردان جامعه یکی است و همه برایمان حرمت دارند و صاحب حقوق اجتماعی هستند. البته ما موظف هستیم در رابطه با اصول خود تبلیغ، ترویج و دفاع کنیم. یکی از اصول ما عفاف و حجاب است، اما این تبلیغ نباید به گونه‌ای باشد که دوگانه‌ای در کشور ایجاد کنیم که نیمی را صاحب حقوق بدانیم و نیمی دیگر را صاحب حقوق ندانیم.

وی ادامه داد: این دوگانه‌ای را که رهبر معظم از آن انذار فرمودند، می‌تواند غده‌ای سرطانی در جامعه باشد. این بیانی که حاج قاسم سلیمانی در رابطه با دختران جامعه فرمودند، بیان گمشده‌ی امروزه ما است. این دخترانی که امروزه پای صندوق رأی و راهپیمایی می‌آیند و دوربین‌های صداوسیما آن‌ها را پخش می‌کند نشان می‌دهد که این‌ها علاقه‌مند به نظام و کشور هستند که اگر با این‌ها به درستی برخورد شود، خواهید دید که به قول قرآن: «وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا».

اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بنا باشد گشت ارشاد نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است

وی در پاسخ به این سوال که اگر لایحه حجاب و عفاف به سرانجام برسد تکلیف گشت ارشاد به کجا خواهد رسید؟ گفت: معیار برای ما قانون است و اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بر این باشد که مثلا گشت ارشاد یا اقدامات مشابه آن نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است.

دیگر خبرها

  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • حامیان گشت ارشاد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی