Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فرمانده ارشد ارتش سوریه اعلام کرده، 30 افسر اطلاعاتی خارجی حامی تروریست‌ها، از جمله افسران رژِیم صهیونیستی ، در استان «حماه» به دام ارتش سوریه افتاده‌اند.به گزارش بلاغ، سرتیپ «علی مقصود» به رادیو روسی «اسپوتنیک» گفته، پس از محاصره شهرک «کفرنبوده» واقع در استان حماه(شمال غرب سوریه) توسط ارتش سوریه، گروهی از افسران اطلاعاتی خارجی وارد این عملیات شدند تا مانع از تسلط ارتش بر این شهرک شوند، ولی ارتش دست به یک عقب‌نشینی تاکتیکی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این کارشناس نظامی، به محض اینکه تروریست‌ها با حمایت کارشناسان خارجی، از جمله افسران اطلاعاتی اسرائیلی و ترکیه، به «کفرنبوده» رسیدند، ارتش سوریه با یک پاتک، شمار زیادی از این افسران را در محاصره قرار داد. پس از محاصره شدن کارشناسان، تروریست‌ها بار دیگر حملات سنگینی را آغاز کردند تا این محاصره را در هم بشکنند، ولی ارتش حملات را دفع و این افسران خارجی را زنده دستگیر کرد.
وی درباره بازداشت عناصر اطلاعاتی خارجی این را هم گفت که، این اتفاق در شرایط جاری یک دستاورد مهم محسوب می‌شود، زیرا کشورهای غربی اکنون در صدد اجرای سناریوی شیمیایی علیه ارتش سوریه هستند.
«مقصود» در ارتباط با تعداد افسران اطلاعاتی دستگیر شده هم گفته، تعداد این افسران به 25 تا 30 نفر می‌رسد و این برگ برنده مهمی برای دولت سوریه در مذاکره با غرب خواهد بود و از این طریق، دمشق احتمالا می‌تواند غربی‌ها را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود کند.
مقصود همچنین اظهار داشته که دولت سوریه از این طرق، ترکیه را مجبور خواهد کرد به تعهدات خود در توافق «سوچی» عمل کند و کشورهای غربی را نیز ملزم خواهد کرد که تروریست‌ها را از سوریه خارج و در کشور خود محاکمه کنند و در صورت حصول چنین امری، دیگر نیازی به عملیات نظامی گسترده در این منطقه نخواهد بود. گفتنی است ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان این کشور از 16 اردیبهشت عملیات آزادسازی شمال استان «حماه» را آغاز کرده‌اند.
عبورتانک‌های صهیونیستی از خط آلفا
همزمان خبر رسیده که‌تانک‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه با عبور از خط «آلفا» در جولان‌اشغالی سوریه، وارد «منطقه عاری از سلاح» شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، نقض خطوط مرزی، دقیقا در منطقه غرب روستای «جباتا الخشب» اتفاق افتاده است. منطقه عاری از سلاح، در سال ۱۹۷۴ از سوی سازمان ملل به منظور جدا کردن نیروهای سوریه از نظامیان رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. در این منطقه نیروهای موسوم به « آندوف» (نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل) مستقر هستند.
منطقه مذکور طی سال‌های گذشته تحت‌اشغال گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) و سایر گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشته و سال گذشته آزاد شده است.
ارتش سوریه نیز به محض تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی، نیروهایش را به حالت آماده‌باش کامل در آورده است.
جولان‌اشغالی بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را‌اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه فلسطین‌اشغالی کرده بود. اما، جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. رژیم صهیونیستی در این جنگ علاوه‌بر جولان‌اشغالی سوریه، شبه جزیره سینای مصر، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را نیز‌اشغال کرده است.
قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده، به طور مطلق ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی‌اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد

سازمان ملل متحد با اشاره به حجم گسترده ویرانی‌های نوار غزه در پی حملات و بمباران‌های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند آواربرداری در این منطقه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین روبی سازمان ملل گفت: تخمین زدیم که ۳۷ میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون، آواربرداری ۱۴ سال طول می‌کشد.

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی‌شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم‌های تخلیه کننده قربانیان از زیر آوار‌ها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.

در همین راستا، منابع خبری از تخریب گسترده شبکه آب و فاضلاب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و از بین بردن محصولات کشاورزی این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شهرداری بیت‌لاهیا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۷۰درصد از چاه‌های آب شمال غزه و ۵۰درصد پمپاژ‌های فاضلاب را تخریب کرده است.

این شهرداری همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در بیت‌لاهیا را که سبد غذایی اولیه در غزه به شمار می‌رود، از بین برده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نابودی شهر بیت‌لاهیا در شمال غزه و قتل و کوچاندن مردم آن را آغاز کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که نسبت به ارتکاب کشتار جدید در بیت‌لاهیا توسط ارتش رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات کوچ اجباری جدید در سایه صدور دستور‌های غیرقانونی علیه مردم آن برای تخلیه فوری که تقریبا ۵۰ هزار نفر هستند، هشدار می‌دهد.

این سازمان اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از صدور دستور تخلیه منطقه بیت‌لاهیا با طرح ادعای منطقه جنگی بودن آن، حملات هوایی و توپخانه‌ای فشرده را در این منطقه آغاز کرد.

دیدبان حقوق بشری اروپا-مدیترانه در بیانیه خود آورد: پناهگاه‌هایی که ارتش اسرائیل برای مردم بیت‌لاهیا مشخص کرده، ویران شده هستند و به هیچ وجه قابل سکونت نیستند. این مناطق بدون آب بوده و سیستم فاضلاب آن‌ها نیز به طور کامل نابود شده است.

در این بیانیه آمده است: هر منطقه‌ای که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند، نظامی است، به طور کامل ویران و کشتار‌هایی وحشتناک علیه کسانی که در آن باقی می‌مانند مرتکب می‌شود.

این سازمان حقوق بشری اضافه کرد: نسبت به هرگونه عملیات نظامی در بیت‌لاهیا هشدار می‌دهیم، این عملیات منجر به جنایت‌های خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی انسانی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد مقام سازمان ملل : آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین