Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام فلامرزی مسئول حفط نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: به دنبال فاز دوم پایش‌های انجام شده یک کانون آلودگی به ملخ صحرائی بالغ به وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در منطقه دشت لار شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به وسعت و حجم آلودگی در مناطق جنوبی کشور مبارزه و کانون کوبی تمامی نقاط آلوده بدون همکاری کشاورزان و باغداران برای بخش دولتی مقدور نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلامرزی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت تهیه و فراهم نمودن سموم مورد نیاز صورت گرفته است، ادامه داد: پیرو تصمیمات سازمانی کشاورزان و باغداران باید عملیات مبارزه و سمپاشی را در اراضی و باغات خود با مشاوره و نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین انجام، همچنین شناسایی و از بین بردن کانون‌های آفت در عرصه‌های ملی با امکانات دولتی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: ملخ صحرائی بالغ قادر به پرواز است لذا سمپاشی و دفع آن صرفا در ساعات شبانه که در درختان یا بوته‌ها ساکن هستند مقدور خواهد بود.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: اکیپ‌های پایش آفت در شهرستان با سموم مورد نیاز که غالبا از نوع دلتامترین است در کانون الودگی حاضر و در صورت تائید آلودگی در هر قطعه زراعی و باغی سم مورد نیاز را در اختیار بهره برداران قرار داده یا با تجهیزات سمپاشی فراهم شده عرصه‌های منابع طبیعی آلوده را سمپاشی خواهند کرد.

شایان ذکر است سمپاشی و مبارزه با کانون جدید ملخ صحرایی در دشت لار از شب گذشته آغاز شده است و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین و کلیه پرسنل تمام وقت آماده دریافت آخرین گزارشات از ملخ صحرائی در مناطق تحت پوشش هستند.

قیر و کارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

شناسایی کانون آلودگی به ملخ صحرایی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است

ایسنا/مازندران مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی، مصرف بهینه سم، کود و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تولید محصول سالم و ارگانیک است، اظهار کرد: مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است و بسیار فناوری پیشرفته‌ای دارد.

محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند، افزود: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌های غذایی سالم باشد. اساس و فلسفه مبارزه با آفات در مجموعه جهاد کشاورزی، استفاده از شیوه‌های مکانیکی و تلفیقی است و اگر این روش‌ها پاسخگو نبود، روش‌های شیمیایی چاره کار است.

هادی زاده با اعلام اینکه ۱۶۵ تن قارچ خوراکی دکمه‌ای در محمودآباد تولید شده است، اظهار کرد: سطح پرورش قارچ خوراکی این شهرستان  ۶۷۰۰ مترمربع بوده و تعداد بهره‌برداران ۱۵ نفر هستند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: قارچ یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: برای کشت زراعی جدید در سال جاری ۲ هزار و ۳۷ تن انواع کود شیمیایی شامل ۱۲۵۵ تن ازت، ۳۵۷ تن فسفات و ۴۲۵ تن پتاس برای بخش کشاورزی محمودآباد تامین و بین کشاورزان متقاضی این شهرستان توزیع شد.

هادی زاده با اظهار اینکه هزینه‌های انجام شده برای تغذیه گیاه در برابر افزایش محصولی که به دست می‌آید، به صرفه است، گفت: برای کشت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید، انواع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان توسط کارگزاران خریداری شده و در فروشگاه‌های عرضه کود شیمیایی موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته، مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال به شهرستان محمودآباد تخصیص یافته است، اظهار کرد: متقاضیان برای خرید ۱۰۶ دستگاه تیلر و ۳۵ دستگاه نشاکار ۴ و ۶ ردیفه به بانک معرفی شدند.

وی ذکر کرد : امسال از محل خط اعتباری فاز ۱۱ مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات با سود ۲۳ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت