Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، یک مقام در وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با اسکای‌نیوز مدعی شد که نقش ایران در درگیری‌های بین المللی امنیت عراق را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود: از ایران انتظار داریم که به حق حاکمیت ایران و کشورهای منطقه به طور کامل احترام گذاشته شود.

این مقام وزارت امور خارجه در ادامه ادعاهایش اضافه کرد: ایران باید فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه که باعث تشدید تنش‌های طائفه‌ای می‌شود را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از اقدام عربستان سعودی در میزبانی نشست سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نشست سران اتحادیه عرب برای بررسی تهدیدات منطقه‌ای ایران تقدیر کرد.

در روزهای گذشته مقام‌های اماراتی، سعودی و آمریکایی تلاش کرده‌اند تا حوادث اخیر در منطقه را به ایران نسبت داده و فضایی ضدایرانی ایجاد کنند.

«ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در سخنرانی‌اش در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرد
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نشست ریاض آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

« علی باقری» معاون وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونین و  نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه کشورهای بریکس به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در این دیدار  گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.


طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران