Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابطحی گفت: افطاری‌های ساده که جزو سنت‌های پسندیده ماه رمضان در مساجد است، می‌تواند در قالبی جدید در طول سال استمرار بیابد. راه‌اندازی پویش اطعام همه روزه نیازمندان در مساجد کارکردهای خانه‌های خدا را احیاء می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد علی ابطحی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای تعمیق باورهای مردم نسبت به ارزش و اهمیت مساجد است، اظهار کرد: مساجد همیشه کانون فعالیت های روستاها و محلات بوده اند و ماه رمضان ظرفیت احیای این موضوع در سطحی گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد درس خارج فقه و اصول افزود: انقلاب اسلامی منشا بروز تحولات گسترده ای در مساجد شد که احیای بسیاری از کارکردهای فراموش شده این خانه های خدا که در دوران دفاع مقدس و در جریان کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی مانند زمین لرزه و سیل، به وضوح مشاهده شد از جمله مصادیق آن است.

 

وی تصریح کرد: افطاری های ساده که جزو سنت های پسندیده ماه رمضان در مساجد و خیابان های کشورمان است و تحسین مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت، می تواند در قالبی جدید در مساجد و در طول سال استمرار داشته باشد.

 

ابطحی اضافه کرد: برخی از مساجد تهران در گذشته در طول  سال با پهن کردن سفره اطعام که معمولا صبحانه یا شام بود، میزبان عموم مردم بودند، که این سنت به دلایل مختلف کم رنگ شده است، با وجود این افطاری های ساده می تواند زمینه ساز تداوم این سنت حسنه در مساجد شود.

 

وی بیان کرد: ظرفیت عظیم اهالی مساجد در دوره های مختلف و در جریان کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی برای همگان مشخص شده است، بنابراین همین ظرفیت را می توان برای پناه دادن به نیازمندان یا اطعام آنان در طول سال به کار بست.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول خاطرنشان کرد همانطور که راه اندازی پویش های «هر مسجد، یک کانکس» در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و «هر مسجد، یک خانه» در خدمات رسانی به سیل زدگان استان های گلستان، خوزستان و لرستان توانست بخشی از ظرفیت مساجد را به میدان بیاورد، می توان با راه اندازی پویش اطعام همه روزه نیازمندان در این خانه های خدا، جایگاه برجسته مساجد را دوباره به همگان نشان داد.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس معامله قرن فلسطین قدس مسجد روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده روز قدس طرح معامله قرن افطاری های ساده مساجد پویش مردمی سبک زندگی اسلامی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حاکی از آن بود که یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه‌ای مراجعه و پس از شکستن در انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و با موتورسیکلت از محل متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند. همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده چندین پرونده مشابه نیز به پلیس واصل شد که با بررسی مستندات مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی همین فرد انجام شده و متهم به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از کشف این سرنخ در پرونده، کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم را نیز در شرق تهران مورد شناسایی قرار دادند و در همین راستا نیز اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم این فرد را با اجرای یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مقادیر اموال مسروقه از این محل کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر انتظامی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت از انباری خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6093504

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان