Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد‌صادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 10 خردادماه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در سال جاری برای برنامه‌های مدیریتی استان در وهله اول به دنبال انسجام وحدت و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف مدیریتی استان هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان را به بخش‌های مختلف حاکمیتی دولتی و غیردولتی بیان کرده‌ایم، افزود: روحیه جهادی را تقویت کرده‌ و با تلاش شبانه‌روزی این روحیه را به بدنه دستگاه‌های اجرایی منتقل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: به جذب اعتبارات ملی نگاه ویژه‌ای داشته و تلاش کردیم تا از ظرفیت‌های ملی وزارت خانه‌ها استفاده کنیم و همچینین با کمک مسئولان از بودجه‌های خاصی که در اختیار دارند بتوانیم برای برنامه‌های توسعه‌ای استان که نیاز به توجه بیشتری دارند، استفاده بکنیم.

معتمدیان بیان کرد: برنامه‌های اجرایی در استان تحت عنوان برنامه توسعه 1400 استان درنظر گرفته شده که در 4 بخش تدوین شده است.

وی ادامه داد: بخش اصلی برنامه مربوط به زیرساخت‌های اعظم از جمله توسعه فرودگاه و راه آهن است که مشکلات فراوانی در این زمینه داریم و با کمک سازمان بودجه و برنامه ریزی توانسته‌ایم کمک‌های ویژه‌ای به این پروژه‌ها کنیم و امیدواریم طی دو سال آینده این کمبودها مرتفع شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین محور بیرجند ـ  قاین و کریدور دیهوک ـ طبس از مطالبات جدی مردم استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات در دوره دو ساله شاهد تحول عظیمی در این زمینه باشیم.

معتمدیان بیان کرد: در کمتر از سه ماه آینده شاهد آغاز فاز اول راه آهن بیرجند خواهیم بود و راه آهن فردوس نیر در کمتر از 40 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در زمینه اشتغال مبلغ 800 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است و همچنین تا پایان سال 10 هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته خواهد شد که عملیات اجرایی آن اغاز شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای تقویت صنایع در استان نیز مبلغ 200 میلیون دلار اختصاص داده شده است، افزود: طی رایزنی‌هایی که با کشور افغانستان صورت گرفته است، امیدواریم تا سال آینده مرز یزدان باز شود و به عنوان مرز رسمی در مبادلات تجاری مورد استفاده مرز نشینان قرار خواهد گرفت.

معتمدیان تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف مخابرات و اینترنت رایزنی‌های بسیاری انجام شده است که تا پایان دولت این امکانات به مناطق کمتر توسعه یافته راه پیدا کند و همچنین با اعتباراتی که دولت در اختیار ما گذاشته است تا پایان دولت امیدواریم تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره شوند.

وی بیان کرد: در طی 10 سال گذشته 1700 روستای استان خالی از سکنه شده است و با توجه به ظرفیتی که در روستاها وجود دارد، تدوین سند توسعه روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در مبحث گردشگری در استان حدود 1800 اثر شناخته شده است که 4 اثر ثبت جهانی شده است که این آثار برای توسعه صنعت گردشگری در استان مثمرثمر خواهد بود.

معتمدیان خواستار سفر رهبری به استان خراسان جنوبی شد و یادآور شد: از آیت الله رئیسی درخواست می‌کنیم اشتیاق مردم استان را برای دیدار رهبری و سفر ایشان به استان به رهبر معظم انقلاب اعلام کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی قوه قضائیه استانداری خراسان جنوبی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های روز معلم می‌توان به برنامه دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ۴۰ معلم از استان در این برنامه حضور داشتند و به محض برگشتن، از سخنان، مطالبات و خواسته‌های رهبری چکیده‌ای به جامعه معلمی استان منتقل خواهند کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم اشاره کرد.

موسوی نژاد بیان کرد: امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بحث کمبود فضا و معلم اشاره کرد و ادامه داد: در مورد فضای آموزشی نیز چند روز پیش جلسه‌ای با خیرین مدرسه ساز داشتیم که پارسال مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تقبل کرده و بیش از ۶ درصد این تقبل وصول و تعداد قابل توجهی کلاس به بهره‌برداری رسید و همچنین پیش بینی می‌شود مهر امسال نیز با همت خیرین بیش از ۱۰۰ کلاس به مجموعه ما در شهرستان بیرجند اضافه شود.

او عنوان کرد: همچنین از اداره کل شهرسازی تقاضا داریم تا برابر ساخت و ساز‌ها در فضا‌های در استان، بحث ساخت مدارس به وسیله انبوه سازان را تسریع بخشند؛ همچنین مجتمع بزرگی در بلوار پیامبر اعظم بیرجند با مشارکت بانک پاسارگاد و اداره اوقاف در حال ساخت است و بحث سازه دبیرستان کوثر به اتمام رسیده و کار‌های عمده آن در بخش مقدماتی در حال انجام است.

موسوی نژاد تصریح کرد: برای کمبود نیرو نیز ساز و کاری در کشور ترتیب داده شده که طی دو سال آینده به وضعیتی خواهیم رسید که حتی در استان می‌توانیم با ماموریت نیرویی یا همان دادن نیرو‌ها به سایر دستگاه‌ها موافقت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به مشارکت خوبی که چه در زمینه حق التدریسی و چه استفاده از ظرفیت بازنشستگان داشتیم، هزار و ۴۸۰ ورودی جدید آموزشی خواهیم داشت و چالش‌هایمان در زمینه کمبود نیرو نسبت به سال تحصیلی قبل بسیار کمتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟