Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:57:12 GMT

جراحی‌های اختلال هویت جنسی، بیمه است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۱۹۳۲

جراحی‌های اختلال هویت جنسی، بیمه است

بنابر اعلام سازمان بهزیستی،۱۰ تا ۱۲هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیتی در کشور وجود دارند؛ آماری که قابل تامل است و نیاز مهم در این زمینه توجه به دغدغه این افراد در زمینه دریافت خدمات مشاوره‌ای و درمانی است.

موضوعی که این روزها در صدر مشکلات این افراد دیده می‌شود مباحث پوشش و خدمات درمانی بیمه‌ها برای انجام اعمال جراحی است؛ مشکلی که به اذعان سازمان بهزیستی برای این بیماران مطرح است، به حساب آوردن این اعمال در زمره اعمال زیبایی است…

معاون دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت درباره چگونگی پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی و مشاوره‌ای این بیماران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: جراحی‌های هویت جنسیتی، در صورت داشتن مجوزهای قانونی تحت پوشش بیمه و مشمول تعهدات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی فیاضی درباره پوشش بیمه‌ای جراحی‌های هویت جنسیتی افزود: این نوع از جراحی‌ها بر اساس شرح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و دستورالعمل رسیدگی به اسناد بستری، فقط در صورت وجود مجوزهای قانونی تحت پوشش بیمه پایه است.

وی ادامه داد: در کد ٥٠١٣٩٠ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، موضوع جراحی دوجنسی مردانه به زنانه و در کد ٥٠١٣٩٥ این کتاب، جراحی دوجنسی زنانه به مردانه قید شده است.

مرتضی فیاضی اظهار کرد: سطح تعهدات خدمات روان پزشکی نیز در این دسته از بیماران مانند سایر بیمه شدگان و مطابق بسته بیمه پایه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اختلال هویت جنسی سازمان بهزیستی سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اردبیل با بیان اینکه دستیابی به دستاوردهای اقتصادی نیازمند مداومت و پشتکار است، گفت: ۱۲۵ هزار نفر کارگر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته امروز ۱۲۵ هزار نفر کارگر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تلاش کارگران و کارفرمایان خنثی‌گر تحریم‌های دشمن و موتور محرک رونق اقتصادی در کشور است.

مدیرکل کار رفاه و امور اجتماعی استان اردبیل گفت: دستیابی به دستاوردهای اقتصادی نیازمند مداومت و پشتکار بوده و همگان باید در این مسیر که راه ترقی کشور است همگام باشیم.

کد خبر 749153

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی