Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:37:42 GMT

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی آمل

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۲۱۱۷

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی آمل

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسن اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: همه ساله با فرارسیدن فصل بهار و صدور مجوز از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان آمل، دامدرانی از استان تهران، سمنان، مازندران و بویژه شهرستان آمل گله‌های گوسفند خود را جهت اسکان و تعلیف در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناطق ییلاقی نمارستاق، بهرستاق، دلارستاق، زیار و پلور و روستا‌های خشواش، کپین، هلی چال، لویجان، توران کلا ، گزنا ، سرا کوچ از جمله این مناطق هستند که دامداران در آنجا مستقر می‌شوند.

وی افزود: در این راستا ۷۰۰ خانوار عشایر بومی شهرستان آمل و ۶۰۰ خانوار عشایر مهمان، دام‌های خود را جهت چرای فصل به این مناطق کوچ می‌دهند.

اسلامی گفت: این عشایر در کوچ خود مسافت زیادی را طی می‌کنند و احشام خود را نیز با خود روی وسایل مخصوص حمل می‌کنند که این شیوه باعث جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام می‌شود.
انتهای پیام/س  
مستقر شدن دامداران عشایر در مناطق ییلاقی آمل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود