Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر حملات طالبان به ولایت‌ هرات در غرب و ولایت ارزگان در جنوب افغانستان دست‌کم ۲۸ نظامی افغان کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان اعلام کردند که پاسگاههای پلیس نظم عمومی در شهرستان «اوبه» این ولایت هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طاهرخان» رئیس ستاد پلیس نظم عمومی در هرات اظهار داشت: شب گذشته به پاسگاههای امنیتی در منطقه «رباط آخند» شهرستان اوبه هدف قرار گرفتند.

وی تصریح کرد که بر اثر حملات طالبان به نیروهای پلیس نظم عمومی 6 افسر پلیس کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

برخی از منابع محلی نیز آمار تلفات حمله طالبان به نیروهای پلیس در هرات را 7 کشته و 12 زخمی اعلام کردند.

مقامات افغان تصریح کردند که طالبان به فرماندهی پلیس و قرارگاه ارتش در شهرستان «چارچینو» ولایت ارزگان نیز حمله کرده است.

شورای ولایتی ارزگان تایید کرد که فرماندهی پلیس، ساختمان فرمانداری و قرارگاه ارتش در مرکز شهرستان چارچینو بر اثر حملات طالبان سقوط کرده و برای چندین ساعت به تصرف این گروه در آمده بود.

«محمدکریم کریمی» معاون شورای ولایتی ارزگان به «رادیوآزادی» گفت: چهار خودروی زرهی (هاموی) بمب‌گذاری شده به فرماندهی پلیس، قرارگاه ارتش و ساختمان فرمانداری در چارچینو را هدف قرار داده است.

وی افزود: بر اثر این حملات 19 نظامی افغان کشته و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند اما گزارش‌هایی وجود دارد که آمار تلفات حملات انتحاری طالبان به شهرستان چارچینو بیشتر بوده است.

برخی از منابع محلی نیز آمار تلفات این حمله را بیش از 21 کشته و 10 زخمی اعلام کردند.

مقامات افغان همچنین از تشدید حملات طالبان به شهرستان «کوهستان» در ولایت فاریاب در شمال افغانستان نیز خبر می‌دهند.

«محمدطاهر رحمانی» رئیس شورای ولایتی فاریاب اظهارداشت که درگیری‌ها در این شهرستان از دو روز گذشته شدت یافته است اما هنوز آماری از تلفات دو طرف به دست نیامده است.

در روزهای گذشته حملات انفجاری به پایتخت افغانستان نیز افزایش یافته و حتی دامنه حملات طالبان به پاسگاههای امنیتی در حومه‌های شهر کابل نیز کشیده شده است.

این در حالی است که پس از بن‌بست در مذاکرات صلح آمریکا با طالبان حملات این گروه در شماری از ولایت‌ها افزایش یافته و حتی دامه این حملات به کابل نیز کشیده شده است.

طالبان از افزایش حملات نظامی تا تشدید جنگ رسانه‌ای در افغانستان تشدید حملات طالبان به ولایت تخار در شمال افغانستان

انتهای پیام/.

 

 

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان

منابع محلی می‌گویند که راه مواصلاتی شماری از ولسوالی‌ها در سمنگان، سرپل، هرات و بادغیس به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

این منابع می گویند به دنبال سرازیرشدن سیلاب راه مواصلاتی ولسوالی‌های روی دوآب و خرم و ساروباغ به شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان مسدود شده است.

منابع همچنان از ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل می‌گویند که راه مواصلاتی کوهستانات با مرکز این ولایت به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

از سویی هم، باشندگان ولسوالی پشتون زرغون هرات می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب راه مواصلاتی این ولسوالی را با مرکز هرات به روی رفت‌وآمد بسته کرده است.

در همین حال، منابع از ولسوالی‌های تگاب عالم و قادس ولایت بادغیس می‌گویند که به دلیل سرازیرشدن سیلاب راه‌های مواصلاتی این ولسوالی با شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس به روی رفت‌وآمد مسدود شده است.

این در حالی است که بارندگی‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشته است.

به‌تازگی، ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال برف‌باری و بارندگی شدید در سراسر افغانستان هشدار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند