Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور،با اعلام حمایت کامل از فعالیت‌های اکتشافی سازمان زمین‌شناسی در استان، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های فوق‌العاده معدنی و ایجاد زنجیره تولید در این بخش جزو اولویت‌های استان است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از خام‌فروشی ذخایر معدنی، گفت: استخراج معادن تنها در صورتی مفید است که تبدیل به زنجیره تولید و در نتیجه ارزش افزوده و ایجاد ثروت و رفاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت‌های گسترده معدنی در مجتمع مس سونگون باید منجر به ایجاد یک شهرک صنعتی مس شود و در غیر این صورت دردی از استان دوا نخواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور هم در این دیدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یک استان معدنی است، گفت: سازمان زمین‌شناسی تمام تلاش خود را برای اکتشاف ذخایر معدنی در این استان به کار می‌گیرد و یقین داریم که این تلاش‌ها به نتیجه خوبی خواهد رسید.

علیرضا شهیدی با اشاره به آغاز شناسایی پهنه‌های معدنی کشور با استفاده از ژئوفیزیک هوایی، گفت: تاکنون یک نمونه از این عملیات در آذربایجان شرقی انجام شده است که نتیجه آن شناسایی ظرفیت خوبی از ذخایر مس، آهن و طلا بوده است.

وی افزود: تا پایان تابستان نیز یک عملیات دیگر در منطقه اهر و کلیبر انجام می‌شود که با توجه به هزینه‌بر بودن این عملیات نیازمند حمایت هستیم.

شهیدی همچنین تدوین اطلس نقشه‌های سازمان زمین‌شناسی را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای کاهش ریسک اکتشاف معادن عنوان کرد که به گفته وی، فعالان بخش خصوصی با استفاده از اطلاعات این اطلس، با اطمینان خاطر بیشتری در بخش معدن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در این دیدار تفاهم‌نامه مطالعه و بررسی‌های زمین‌شناسی، معدنی و تهیه نقشه‌های پایه استان به امضای استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور رسید.

هدف از این تفاهم‌نامه، تقویت و پیشبرد پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان، توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی، تبادل اطلاعات فنی، هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و تقویت مناسبت‌های اجرایی و رفع چالش‌های زمین‌شناختی استان است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت پورمحمدی زمین معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی