Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی اللّه شادکام، مدیرخانه قرآن روستایی قره بابا بستان‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 400 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، حفظ و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می شوند.
وی ضمن بازگو نمودن دلایل معجزه‌ جاوید اسلام شدن قرآن افزود: اُنس با قرآن کریم موجب نشاط و شادابی انسان، هم در زندگی روزمره‌ و هم موجب پاداش اُخروی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب آسمانی همان قوانین جامع هدایت انسانی به شمار می‌آید. به همین جهت است که معجزه‌ جاوید اسلام شمرده شده است. اُنس با قرآن، یکی از برنامه‌های با اهمیت در فرهنگ و جامعه‌ اسلامی است و جزء جدایی‌ناپذیر دین و ایمان انسانی است؛ زیرا پذیرفته نیست کسی ادعای پیروی از قرآن داشته باشد، اما اُنسی با آن نداشته باشد و از آن بهره نگیرد؛ نه بخواند، نه بدان عمل کند و چه بسا شناختی نیز از آن نداشته باشد.
وی با اشاره به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این خانه قرآن روستایی خاطرنشان کرد: قرآن آموزان این خامه قرآن در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می‌شوند.
شادکام، ادامه داد: حداقل سواد قرآنی منجر به خواندن مستمر قرآن كريم، فهم تدريجی معنای عبارات و آيات آن شده و زمينه ساز بهره گيری مادام العمر از آموزه‌های الهی می شود. هدف آموزش عمومی قرآن، نمی تواند صرفاً دستيابی به دانش و مهارت خاصی در ارتباط با قرآن كريم باشد، بلكه بايد توانايی و قابليتی فراهم آورد كه فرد بتواند ضمن انس و ارتباط دائمی با قرآن كريم، پيوسته خود را در معرض تزكيه و تعليم الهی قرار دهد.
مدیرخانه قرآن روستایی قره بابا بستان آباد، از اولین قدم در راه قرائت قرآن گفت و یادآور شد: شناخت صدا را اولین قدم در راه قرائت قرآن می‌دانند که بسیار مهم است، یعنی نخست قاری قرآن صدایش را بشناسد و سپس به ساختن صدای خود(صدا سازی) بپردازد.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گيريد تا هدايت شويد و از راه بدى دورى جوييد تا به مقصد برسيد.
شادکام، تفسیر قرآن را فانی ناپذیر دانست و تاکید کرد: از جهت هدف و غرض، استوارترين و با بركت ترين علوم، علم تفسير است، كه فانی نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی آموزش قرآن خانه روستایی بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • انتقادفرماندار شهرستان بستان آباد ازعدم پرداخت وام‌های تکلیفی بر عهده نهاد‌ها
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی