Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه در آستانه برگزاری انتخابات مجدد محلی در استانبول نسبت به هر گونه توطئه در جریان انتخابات هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از مردم استانبول خواست که در انتخابات محلی که قرار است در ۲۳ ماه ژوئن برگزار شود شرکت کنند.

وی در مراسم افطار در منطقه‌ای در استانبول بر اهمیت حضور مردم در انتخابات مجدد محلی برای انتخاب شهردار استانبول تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: آیا شما دیدید که چگونه غربی‌ها و کشورهای اروپایی درباره انتخاب فردی که در ۳۱ ماه مارس به پیروزی رسید به وجد آمدند. اگر کسی خارج از ترکیه به نتایج انتخابات بیشتر از مردم استانبول خوشحال شود، شادی کند و یا ناراحتی نشان دهد این مساله نشان می‌دهد که بازی دیگری در جریان است.

اردوغان با رد انتقادها درباره برگزاری مجدد انتخابات محلی در این کشور گفت: تنها هدف ما در روند انتخابات تضمین اراده ملی است که این مساله درست‌ترین و سالم‌ترین راه برای ماست.

در انتخابات محلی ۳۱ ماه مارس کاندیدای مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه به پیروزی رسید و سپس حکم خود را برای شهرداری استانبول دریافت کرد اما حزب عدالت و توسعه با اعتراض نسبت به نتایج انتخابات از شورای عالی خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد در نهایت شورای عالی انتخابات نتایج را لغو کرده و تاریخ جدیدی را برای برگزاری انتخابات مجدد اعلام کرد. این اقدام از سوی بسیاری در داخل و خارج از کشور ترکیه مورد انتقاد قرار گرفت.

اردوغان تصریح کرد: هیچ کس حق انتقاد از ترکیه را ندارد در حالی که این کشور در جهت حمایت از اراده مردم کار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه تایید کرد که این کشور تجارت با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است و این تصمیم تا زمانی که از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل نشود، لازم الاجرا خواهد بود.

اوایل روز جمعه، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گفت که اقدامات محدودکننده تنها پس از آتش بس در غزه لغو خواهد شد.

«رجب طیب اردوعان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره این تصمیم گفت: ما می‌خواستیم بدون عجله روند را ارزیابی کنیم و این گام را برداشتیم... کل غرب برای اسرائیل کار می‌کند. آنها برای اسرائیل کار می‌کنند، به ویژه ایالات متحده. همانطور که آنها سرمایه‌های خود را بسیج کردند، مردم فلسطین محکوم به این شدند که در برابر بمب‌های اسرائیلی بمیرند. ما نتوانستیم در مقابل این امر کاری نکنیم، بنابراین گام‌هایی برداشتیم و این در را بستیم.

بر اساس آمار تجارت خارجی ترکیه که توسط اسپوتنیک تحلیل شده است، این کشور در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار کالا به اسرائیل صادر و ۱.۶ میلیارد دلار کالا‌های اسرائیلی وارد کرده است.

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم