Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه امسال تمام مناطق شهرستان گیلانغرب مستعد حریق است گفت: به منظور جلوگیری و اطفای به موقع حریق تعداد دیده‌بان‌ها در نقاط بحرانی منابع‌طبیعی به دو برابر افزایش یافته است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

جبار ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگر تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه براساس تبصره ذیل ماده 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری تمامی نیروهای کشوری و لشکری به محض وقوع حریق و با درخواست منابع‌طبیعی موظف به همکاری هستند اظهار داشت: حاشیه جاده توسط راهداری تیغه‌زنی شده است اما به دلیل افزایش پوشش گیاهی نیازمند تیغه‌زنی مجدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی‌پور با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تیم‌های اطفای حریق مردمی با محوریت دهیاران در روستاها تشکیل شود عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از آتش‌سوزی‌ها از محدوده اراضی کشاوزی به اراضی منابع طبیعی سرایت می‌کند، مقرر شده جهاد کشاورزی در زمینه آتش زدن پس‌چر مزارع به کشاورزان تذکر دهد و در صورت ضرورت اطراف زمین را آتش‌بر بزنند.

رئیس منابع‌طبیعی گیلانغرب با اشاره به اینکه مراقبت از منطقه حفاظت شده قلاجه بر عهده محیط‌زیست است گفت: مقرر شد این سازمان به این موضوع رسیدگی کند و تعدادی دیده‌بان را برای این منطقه به کار بگیرد.

وی از افزایش تعداد دیده‌بان‌های منابع‌طبیعی در مناطق بحرانی از نظر حریق خبرداد و افزود: این نیروها آماده به کار هستند و در چند مورد اتش‌سوزی جزئی رخ داده حضور داشته‌اند و علاوه بر این تجهیزات مختلفی همچون چند دستگاه دمنده اطفای حریق و وسایل انفرادی فراهم شد.

ولی‌پور با بیان اینکه یک پایگاه اطفای حریق در محل اداره منابع‌طبیعی راه‌اندازی و در آماده‌باش است گفت: براساس آمار حریق سال‌های گذشته چند نقطه بحرانی در شهرستان شناسایی شده و دیده‌بان بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

99درصد حریق جنگل‌های لرستان عامل انسانی دارد؛ 4 شهرستان در وضعیت بسیار بحرانیفارس| بخش‌هایی از مراتع کامفیروز دچار حریق شد؛ مهار بخش اعظمی از آتشخطر آتش‌سوزی، بیخ گوش منابع‌طبیعی استان کرمانشاه؛ سالی بحرانی برای جنگل‌های زاگرس پیش‌بینی می‌شود

رئیس منابع‌طبیعی گیلانغرب با اشاره به اینکه مناطق عشایری این شهرستان در فصل گرما به دلیل خروج عشایر خالی از سکنه می‌شود افزود: دامداران متعهد شده‌اند که در این فصل از قرقبان استفاده و قراردادی را منعقد کنند که در صورت وقوع حریق علاوه بر اطلاع‌رسانی سریع، خود نیز وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه جنگل‌کاری حاشیه راه و نقاطی که خطر آتش‌سوزی وجود دارد آتش‌بر ایجاد شده است گفت: آتش‌سوزی در منابع‌طبیعی گیلانغرب در سال گذشته نسبت به 96 از نظر سطح و تعداد وقوع 85 درصد کاهش یافته است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال چند مورد آتش‌سوزی رخ داده که دلیل همه آن‌ها رعد و برق بوده است عنوان کرد: با توجه به اطفای به موقع این آتش‌سوزی‌ها سطح قابل توجهی طعمه حریق نشد و زمان بحرانی حریق مرداد و شهریور است.

رئیس منابع‌طبیعی گیلانغرب با بیان اینکه شرایط مراتع گیلانغرب امسال از نظر حریق حاد است گفت: بارندگی امسال گیلانغرب حدود 1000 میلی‌متر و بسیار بیشتر از بارندگی سال‌های نرمال بوده و همین موضوع شرایط را بحرانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام حوزه شهرستان گیلانغرب مستعد حریق است افزود: 205 هزار هکتار منابع‌طبیعی در این شهرستان وجود دارد و موقعیت جغرافیایی این شهرستان به گونه‌ای است که دسترسی به مناطق زمانبر و نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان و مردم است.

انتهای پیام/ش

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، گفت : باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد