Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از ۹۵درصد محصول گندم استان بوشهر گفت: تاکنون کشاورزان ۱۴۲ هزار تن محصول گندم تحویل مراکز خرید ۷ گانه استان بوشهر داده‌اند. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به اینکه برداشت گندم امسال رشد 9 برابری نسبت به سال قبل داشته است اظهار داشت: تاکنون افزون بر 142 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 7 مرکز خرید در نقاط مختلف استان بوشهر برای خرید محصول گندم تعیین شده است تصریح کرد: این مراکز  پس از تحویل محصول گندم کشاورزان در مدت کمتر از 24 ساعت مبلغ خرید و هزینه حمل به حساب کشاورزان واریز می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت بیش از 95درصد محصول گندم استان بوشهر خاطر نشان کرد: میزان خرید گندم نسبت به 16 هزار تن سال گذشته 850 درصد افزایش دارد.

منوچهری با اشاره به اینکه تاکنون 98 درصد هزینه خرید و حمل گندم به کشاورزان پرداخت شده است افزود: تاکنون افزون بر 11 هزار و 100 تن بذر گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.

وی بیشترین برداشت محصول گندم را در دشتستان دانست و تصریح کرد: بیش از 60 درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر در دشتستان قرار دارد و میزان خرید گندم از این شهرستان ثبت شده است.

100 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شد تولید گندم در استان بوشهر 4.5 برابر افزایش می‌یابد 700 میلیارد ریال وجه گندم تحویلی کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: گندم دیم در هکتار یک‌هزار و 250 کیلو و در مزارع آبی نیز سه هزار و 200 کیلوگرم در هر هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان افزود: با توجه به اهمیت نقش استان خوزستان در تامین امنیت غذایی کشور، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در استان و نظارت استاندار و معاونین، عملیات انتقال گندم از مراکز روباز به سیلو‌ها در دستور کارقرار گرفت.

وی ادامه داد: و به منظور صیانت از دسترنج گندمکاران خوزستان با فعالیت شبانه روزی تمام نیرو‌ها اعم از کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و اداره کل تعاون روستایی خوزستان با چادر کشی و محافظت اصولی هیچ گونه خسارتی به گندم‌های موجود در مراکز رو باز وارد نگردید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد:  از ابتدای فصل خرید گندم از  ۲۰ فروردین تا کنون بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.
جهان نژادیان گفت:  از این میزان بیش از ۶۵۰ هزار تن در مراکز نگهداری روباز خریداری شده بود و در راستای انتقال این حجم از گندم به مراکز ذخیره سازی استاندارد شاهد یکی از بزرگترین و حساس‌ترین عملیات‌های لجستیکی کشور بودیم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از این مراکز به کارخانجات آرد و سیلو‌های ذخیره سازی استان همچنین مطابق برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های دیگر کشور انتقال داده شد.
وی ادامه  داد: در حال حاضر موجودی گندم مراکز روباز کمتر از ۲۵ هزار تن گندم می‌باشد که همین میزان هم قطعا امروز پایان موجودی گندم در مراکز روباز استان خواهد بود..

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان