Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت تطبیق قوانین مجلس با آئین‌نامه‌های دولت بررسی موضوع اجرای مصوبه افزایش حقوق و دستمزدها توسط دولت را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه دولت موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: هیئت تطبیق قوانین مجلس با آئین‌نامه‌های دولت،‌ بررسی موضوع اجرای مصوبه افزایش حقوق و دستمزدها توسط دولت را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کمبود منابع مالی را یکی از دلایل ذکرشده دولت برای عدم اجرای کامل مصوبه افزایش حقوق و دستمزد کارمندان اعلام کرد و افزود: قانون یادشده توسط مجلس به تأیید و تصویب رسیده است بنابراین بیان چنین موضوعاتی از سوی دولت پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه دولت در صورت داشتن اعتراض باید در همان برهه زمانی نظرات خود را به صحن مجلس ارائه می‌داد عنوان کرد: حتی اگر واقعاً دولت در مورد تأمین منابع اعتباری خود برای افزایش حقوق کارکنان دچار مشکل باشد باید مصوبه مجلس را اجرایی کند.

بهره‌گیری از اماکن تاریخی گیلان در ایجاد اشتغال اثربخش استگیلان| "کم‌کاری مسئولان" صدای مردم "لیلیم املش" را درآورد + فیلمکارفرمایان گیلانی برای پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای خود مشکل دارند

دلخوش اباتری بررسی تطبیق آئین‌نامه‌های صادره دولت با قوانین وضع‌شده مجلس توسط هیئتی ویژه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این هیئت که بنده نیز در دوره‌های مختلف عضو آن بوده و هستم در صورت عدم تطبیق تصمیمات اتخاذشده دولت با قوانین مجلس، در ابتدا حکم اولیه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت اجرایی نشدن حکم اولیه توسط دولت هیئت تطبیق قوانین حکم قطعی خود را صادر می‌کند اظهار داشت: در مورد مسئله اجرای کامل مصوبه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان نیز، مجلس از وجود این هیئت به‌عنوان یکی از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به‌طور کلی قوانین مصوب مجلس را به‌خوبی اجرایی می‌کند یا خیر گفت: در دوره‌های گذشته درصد اجرای قوانین مصوب مجلس توسط دولت، بسیار کم بود اما این وضعیت در حال حاضر بسیار خوب شده و مانند قبل نیست.

وی از درصد بالای خطای دولت‌های پیشین نسبت به اجرای دقیق مصوبات مجلس را خبر داد و گفت: هم‌اکنون این درجه انحراف به کمتر از 5 درصد رسیده است، در حالی که با بررسی کارنامه دولت‌های گذشته به وجود انحراف بین 25 تا 30 درصدی در مسیر اجرای قوانین پی می‌بریم.

دلخوش اباتری با اعلام اینکه بیش از 11 هزار قانون روی‌زمین‌مانده و فاقد کارایی لازم در کشور وجود دارد ابراز داشت: مجلس برای حذف این قوانین زائد که تاریخ مصرف آن‌ها سپری شده اقدام کرده و تاکنون بیش از 2 هزار و 500 مورد از این قوانین موازی و بی‌فایده را حذف نموده است.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه

شما شهروندان عزیز در مورد افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی والدین تبریزی را نگران کرد

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی، در لینک زیر مشاهده کنید.

کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس هیئت امنایی در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از والدین شهریه دریافت می‌کنند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت