Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، بهروز عیسی زهی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: با توجه به تکمیل پرونده ثبت ملی روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی نمایشگاه تخصصی حصیر بافی به عنوان مقدمه و برای معرفی این هنر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: افتتاح نخستین هنرستان رودوزی‌های سنتی در زاهدان، احداث ۱۰ غرفه فروش سفال در روستای جهانی کلپورگان و افتتاح غرفه دائمی فروش صنایع دستی در هتل جهانگردی زاهدان از دیگر برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در سیستان و بلوچستان است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و دیدار و عیادت از بازنشستگان این حرفه از برنامه‌های دیگری است که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اقدامات دیگری از جمله محوطه سازی کارگاه سفال روستای کلپورگان، راه اندازی کوره دوم سفال این روستا، برگزاری برنامه نشان ملی مرغوبیت، افتتاح بازارچه صنایع دستی زابل و تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی استان از دیگر برنامه‌های حوزه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان است که تا تیر امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 4630714

منبع: مهر

کلیدواژه: حصیر بافی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا