Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@14:22:25 GMT

عرضه سهام دولت در 18 شرکت بزرگ بورسی و فرابورسی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۴۱۴۳

عرضه سهام دولت در 18 شرکت بزرگ بورسی و فرابورسی

پول‌نیوز - سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران و مدیرعامل فرابورس ایران جزییات عرضه سهام متعلق به دولت در 18 شرکت حاضر در بازار سهام را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: در جلسه 4 خردادماه 98 هیات واگذاری، عرضه سهام متعلق به دولت در 18 شرکت بورسی و فرابورسی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس و با توجه به تکلیف سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در این شرکت‌ها مقتضی است ضمن تمهیدات لازم برای فراهم کردن مقدمات عرضه سهام، در صورت وجود هرگونه مشکل یا ملاحظه خاص، به قید فوریت به اطلاع این سازمان  برسد.

این گزارش می‌افزاید: بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی قرار است 20 درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت لاوان، 20 درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت شیراز، 20 درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت اصفهان، 20 درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت تهران، 20 درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس، 20 درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت تبریز، 17 درصد سهام بانک تجارت، 17 درصد سهام بانک ملت، 18.32 درصد سهام بانک صادرات ایران، 17.34 درصد سهام شرکت بیمه البرز، 11.44 درصد سهام شرکت بیمه اتکایی امین، 18.96 درصد سهام شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، 12.05 درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران، 17.2 درصد سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛  14.04 درصد سهام شرکت ایران خودرو، 23 درصد سهام شرکت سایپا، 40 درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس و 13.02 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از طریق بورس و فرابورشس واگذار شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی بورس سهام دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موحد عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: در مقابل هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم و هرجایی ببینیم مسیر درست نیست، آن پروژه از طرح های تعریف شده خارج می شود و تاکید ما بر پروژه های ثمر بخش برای مردم است.

وی ابراز داشت: باید دنبال کلنگ زنی طرح هایی باشیم که مردم ثمره آن را ببینند.

موحد با بیان اینکه دولت، دولت امید است، عنوان کرد: باید تعهدات عملیات اجرایی پالایشگاه از فردا آغاز شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات نشان دادند تمام قد پای نظام هستند، گفت: انتظار می رود موانع توسعه برطرف و پیگیری برای تحقق سایر پروژه ها را نیز داشته باشیم.

کد خبر 6092384

دیگر خبرها

  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است