Web Analytics Made Easy - Statcounter

فخر گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه بیرجند و طبس پروژه های ملی و استانی هستند که باید اعتبارات کشوری بگیرند.

«محمدرضا فخر» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: مرکز و موزه فرهنگی شهرستان بیرجند و موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس با موضوع شکست استکبار در صحرای طبس مجوز کشوری و جزء برنامه های ملی استانی مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: تعاملاتی با مسکن و شهرسازی در بحث تملک زمین موزه بیرجند در سنوات گذشته انجام شده و 18 هکتار از زمین موزه به عنوان فضای سبز تحویل شهرداری شده است.

 

وی گفت: در طرح پیش بینی شده قرار است که بحث فضای باز موزه به فضای سبزی تبدیل شود که در ادامه به تالار ختم و اقلام موزه در آن نگهداری شود.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته به دلیل شرایط اعتباری؛ موزه بیرجند پیشرفت چندانی نداشت، چرا که اعتبارات بسیار کم و در حد محدودی به استان واگذار شد ولی طی جلسه ای با استاندار، وی دستور پیگیری جدی مسئولان را داشت که امیدواریم بتوانیم مشکلات اعتباری این موزه را حل کنیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرداری باید طرح اولیه فضای سبز موزه را ارائه دهد، گفت: برای طرح های بزرگی مانند موزه بیرجند و طبس نیاز به اعتبارات ملی داریم که مسئولان مرکز، باید همکاری کرده تا این موزه ها به بهره برداری برسد.

 

به گفته فخر پروژه موزه بیرجند از سال 1387 مطرح شده که از ابتدا تاکنون حدود 700 میلیون تومان در بخش تملک زمین و بخشی برای فنداسیون بخش اداری هزینه شده و در برنامه ای که پیش بینی شده؛ عملیات اجرایی این موزه باید در سال 99 تمام شود؛ ولی مشکلات اعتباری گریبانگیر بسیاری از طرح های اعتباری کشور شده است.

 

وی پروژه موزه بیرجند و طبس را پروژه های ملی و استانی عنوان کرد و گفت: پروژه های ملی و استانی از دو کانال نمی تواند اعتبارات بگیرد و از این لحاظ باید برای موزه ها اعتبارات کشوری لحاظ شود.

 

موزه و مرکز فرهنگی صحرای طبس تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با ابراز تاسف از اینکه ، در سال 98 هنوز اعتبارات عمرانی به پروژه مرکز فرهنگی و موزه بیرجند تخصیص نیافته است، گفت: امیدواریم برای این طرح اعتبار کشوری و بودجه مستقلی در نظر گرفته شود.

 

فخر همچنین در خصوص موزه و مرکز فرهنگی صحرای طبس با موضوع شکست استکبار، اظهار داشت: پیشرفت کار این موزه بیشتر بوده و تاکنون 50 درصد کار انجام شده است.

 

وی گفت: موزه و مرکز فرهنگی صحرای طبس اسفندماه سال گذشته میزبان مسئولان بود که این حضور سبب حل مشکلات اعتباری موزه شد؛ چرا که در این دیدار مسئولان امر قول تامین اعتبارات دادند و پیش بینی می شود این پروژه تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه موزه و مرکز فرهنگی صحرای طبس در چهار فاز شامل مسجد شکر، محوطه سازی، رستوران و تالار است، گفت: امسال یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و در بحث زیر ساخت ها هم استاندار دستور پیگیری های جدی را به مسئولان داده اند.

 

فخر افزود: محوطه سازی و موزه روباز برای اسقرار احجامی مانند هواپیما پیش بینی شده و جزء برنامه هایی است که در سال آینده پیگیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در مجموع برای موزه بیرجند؛ هفت میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه به تورم،باید بودجه جدیدی برای‌آن تعریف شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای موزه طبس تا پایان سال 99؛ 11 میلیون تومان پیش بینی شده، که تاکنون حدود دو میلیارد تومان هزینه شده است.

 

 فخر با بیان اینکه پروژه هایی که در سطح ملی تعریف شده اند، به صورت جداگانه بررسی شده است، ادامه داد: سال گذشته 10 موزه و مرکز فرهنگی افتتاح شده و سوم خرداد جاری هم شش موزه در کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

 

وی با بیان اینکه جنس خاک موزه بیرجند، نیازمند بررسی میدانی است، گفت: از آنجا که زمین این موزه بر روی گسل واقع است، قسمت های ساختمان اداری به بخشی منتقل شده تا مشکلی پیش نیاید.

 

وجود ۲۶ هزار رزمنده در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: استان های بزرگ تر؛ استان های برخوردار و دارای گردش مالی زیادی هستند، ولی استان خراسان جنوبی استانی غیر برخوردار است که باید دست اندرکان بودجه به لحاظ اعتباری این استان را دریابند.

 

فخر با اشاره به مباحث مرتبط با رزمندگان در دفاع مقدس، از رزمندگان استان خواست تا هرگونه عکس، دست نوشته و خاطره ای که از دوران جنگ دارند را به دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تحویل دهند تا گنجینه ای از خاطرات روزهای جنگ ضبط و ثبت شود؛اصل این اسناد بعد از اسکن در اختیار رزمندگان قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی 26 هزار رزمنده دارد، گفت: هم اکنون 35 درصد از کسانی که ارتباط سازمانی داشته اند؛ آثار خود را مکتوب و 10 درصد کسانی که ارتباط سازمانی نداشته اند به دفتر حفظ ارزش ها دفاع مقدس مراجعه کرده اند که جمع آوری و نشر خاطره ها و عکس های این تعداد رزمنده نیاز به یک عزم جدی از سوی رزمندگان است.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس فلسطین معامله قرن خبرگزاری شبستان ماه رمضان بیرجند قدس مراسم شب قدر خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند