Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@13:09:16 GMT

برزخ بلاتکلیفی داوطلبان کنکور سراسری

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۴۵۱۱

برزخ بلاتکلیفی داوطلبان کنکور سراسری

در بند ب ماده یک این مصوبه، در رابطه با کنکور سراسری سال 1399 گفته شد؛ «در سال 1399، فقط یک آزمون (یک مجموعه سؤال) بر اساس کتب نظام جدید آموزش (3-3-6) برگزار می‌شود.» آفتاب‌‌نیوز : شورای سنجش و پذیرش دانشجو در سیزدهمین جلسه خود در مورخ دوشنبه 26 شهریور 97 به ریاست منصور غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل جلسه داد، مصوبات این جلسه در رابطه با کنکور سراسری سال‌های 1398 و 1399 بود که سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای مشروح مصوبات این شورا را به داوطلبان کنکور سراسری سال‌های 1398 و 1399 رسما ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در بند ب ماده یک این مصوبه، در رابطه با کنکور سراسری سال 1399 گفته شد؛ «در سال 1399، فقط یک آزمون (یک مجموعه سؤال) بر اساس کتب نظام جدید آموزش (3-3-6) برگزار می‌شود.» بنابراین، براساس این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و مطابق با اطلاعیه رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان نظام قدیم آموزشی برای شرکت در کنکور سراسری سال 1399 می‌بایست الزاما بر اساس کتب نظام جدید آموزشی (3-3-6) خود را آماده و مهیای کنکور سراسری 1399 کنند. از این رو، داوطلبان نظام قدیم بسیاری بر اساس اعتماد و پایبندی به قانون با صرف هزینه‌های سنگین مالی در این شرایط بد اقتصادی اقدام به برنامه‌ریزی تحصیلی، تهیه کتاب‌های نظام جدید و ... کردند تا خود را به خوبی برای کنکور سراسری سال 1399 آماده کنند.

اما شش ماه بعد، بر اساس اعتراض گروهی از داوطلبان نظام قدیم مبنی بر برگزاری دو کنکور نظام قدیم و نظام جدید در سال 1399، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در هفدهمین جلسه خود در مورخ یکشنبه 26 اسفند 97، در اقدامی کارشناسی نشده، بدون توجه به داوطلبان پایبند به مصوبات جلسه سیزدهم، مصوب کردند؛ «در آزمون سراسری سال 1399، برای آخرین بار همانند آزمون سراسری سال 1398، سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سؤال)، یک آزمون مطابق کتب نظام قدیم و یک آزمون مطابق کتب نظام جدید انجام خواهد شد و داوطلبین الزاما و اجبارا باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده‌اند، شرکت کنند!»
مشکل بزرگی که برای داوطلبان نظام قدیم پایبند به مصوبه جلسه سیزدهم به وجود آمده است، الزام و اجبار سازمان سنجش به شرکت در کنکور نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده‌اند، است، چرا که داوطلبان نظام قدیم بر اساس اعتماد به مصوبه قبلی تا الان بیش از هشت ماه است که کتب نظام جدید را برای کنکور 1399 مطالعه می‌کنند و این بی‌عدالتی و ظلم بزرگی است که بعد از هشت ماه مطالعه، بگویند دوباره باید از اول کتب نظام قدیم را بخوانید و خود را برای کنکور نظام قدیم آماده کنید!
در همین زمینه، قاسم احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در واکنش به تصمیم اخیر شورای سنجش برای برگزاری کنکور دیپلم‌های نظام قدیم گفت: «فردی که ۱۲ سال در سیستم نظام قدیم درس خوانده به او می‌گویند که باید در سیستم نظام جدید کنکور دهد؛ آن فرد قانونمند بوده و کتب نظام جدید می‌خرد و شروع به آماده شدن برای کنکور می‌کند اما به یک باره تصمیمشان را عوض می‌کنند و می‌گویند باید این افراد براساس نظام قدیم کنکور دهند. چرا این گونه با عجله تصمیم می‌گیرید که بعد بخواهید آن را تغییر دهید و یک ضرب الاجل تعیین کنید؟ تصمیمات خلق الساعه تنها متقاضیان کنکور را نابود می‌کند، کنکوری که به اندازه کافی استرس‌زا است و این که مدام محتوای آزمون را تغییر دهیم تنها شرایط را بدتر خواهد کرد.»
اینک پیشنهاد عادلانه و راهگشای ما این است که دکتر غلامی وزیر محترم علوم و شورای محترم سنجش و پذیرش دانشجو به داوطبان نظام قدیم پایبند به مصوبه قبلی، «حق انتخاب شرکت در کنکور نظام جدید آموزشی (3-3-6)» بدهد، تا حق و حقوق داوطبان ضایع نگردد و متضرر نشوند و از برزخ بلاتکلیفی که بیش از 2 ماه است در آن گرفتار شده‌اند، رهایی یابند و با آرامش و آسایش، بدون استرس و دل‌نگرانی بتوانند درس بخوانند و خود را آماده آزمون سرنوشت ساز کنکور کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش دانشجو دانشگاه آزاد وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد