Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:32:37 GMT

توسعه عدالت آموزشی با محوریت مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۵۰۱۴

توسعه عدالت آموزشی با محوریت مناطق محروم

حکیم زاده با اشاره به ادغام دفتر توسعه عدالت آموزشی با دفتر عشایری آموزش و پرورش گفت: با ادغام این دو دفتر توسعه عدالت آموزشی با محوریت مناطق محروم دنبال می شود.

«رضوان حکیم زاده» در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان درباره ادغام پیش دبستانی گفت: پیش دبستانی با دفتر دبستانی ما فعالیت خود را ادامه می دهند و اسم جدید دفتر پیش دبستانی در دبستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: تغییر نام هیچ تاثیری بر عزم ما در حوزه پیش دبستانی نخواهد گذاشت و ما کلیه فعالیت هایی که در گذشته نیز انجام می دادیم دنبال خواهیم کرد و همواره جزو اولویت ها ما است.

 

وی تاکید کرد: پیش دبستانی در بحث موفقیت های دانش آموزان و برقراری عدالت آموزشی تاثیر خواهد گذاشت.

 

حکیم زاده ادامه داد: دفتر توسعه عدالت آموزشی و  آموزشی عشایری هم ادغام شده است و بحث توسعه عدالت آموزشی را با محوریت مناطق محروم و مناطقی که نیازمند توجه خاص هستند دنبال می کنیم و این دفتر فعالیت های پراکنده را در یک جا متمرکز می کند. راهکار سند تحول  بنیادین  که بحث عدالت آموزشی را مورد توجه قرار می دهد، با تمرکز بیشتر و توان بیشتر دنبال می شود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه عدالت آموزشی مفهموم خاصی است که حتی ممکن است در یک منطقه برخودار کودکانی وجود داشته باشند که نیاز به توجه بیشتر دارند.

 

وی بیان کرد: عدالت آموزشی معطوف  به کودکان و دانش آموزانی است که شرایط برابری برای یادگرفتن  ندارند چه در مناطق محروم چه در مناطق برخوردار و این شرایط مشخص می شود که مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی یعنی فراهم کردن فرصت های دسترسی به آموزش برای کودکان بدون توجه به تمایزات قومی، فرهنگی و زبانی  صورت گیرد گفت: همزمان به صورت  کیفی یعنی فراهم کردن فرصت های برابر یادگیری و یادهی به کودکان نیز دنبال می شود که این مسئله به کیفیت آموزشی، نیروی انسانی و فضای مدرسه باز می گردد.

 

حکیم زاده گفت: آمادگی های لازم  برای یادگیری در کلاس درس که ناظر به وضعیت دانش آموز ما است و این دانش آموزان که این  شرایط را داشته باشند حتی ممکن است در دل  شهر های بزرگ باشند. لازم است فرصت های برابر یادگرفتن داشته باشند که ذیل مفهموم  عدالت آموزشی به آنان پرداخته شود.  

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس فلسطین مسجد معامله قرن خبرگزاری شبستان قدس مراسم شب قدر نماز جمعه بیرجند عدالت آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است