Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته های رویان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه بزرگترین ظرفیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف را در منطقه و خاورمیانه داریم، گفت: تا کنون حدود ۱۱۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی و بیش از ۵ هزار نمونه در بانک عمومی خون بندناف رویان ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تعداد نمونه‌های ذخیره شده، ۵۵ درصد متعلق به نوزادان پسر و ۴۵ درصد مربوط به نوزادان دختر بوده است.

وی با بیان اینکه از زایمان‌های طبیعی می‌توان میزان بیشتری خون بند ناف نسبت به زایمان سزارین استخراج کرد، اظهار کرد: اما ۷۹ درصد نمونه‌های نگهداری شده ماحصل زایمان سزارین و مابقی مربوط به زایمان طبیعی بوده است.

به گفته عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی، همچنین یک درصد از نمونه‌های ذخیره شده حاصل دوقلوزایی بوده است.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: با بالارفتن آمار نمونه‌های ذخیره شده در بانک خون بندناف، امکان استفاده از نمونه و امکان یافتن نمونه مناسب برای پیوند بیش از پیش امکان پذیر شده و شانس اینکه ما بتوانیم از این ظرفیت برای پیوند بیماران استفاده کنیم افزایش یافته و همچنین امکان تبادل نمونه در سطح کشورهای دیگر نیز ایجاد شده است.

وی افزود: امیدوار هستیم که نمونه‌های بانک خون بند ناف تا پایان سال ۹۸ تعداد به بیش از ۱۳۰ هزار نمونه برسد.

وی گفت: از بند ناف نوزاد در هنگام تولد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلی‌لیتر خون استحصال می‌شود که بین ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت داریم تا پس از تولد نوزاد، این خون را از بندناف متصل به جفت استخراج کنیم و طی ۲۴ ساعت اولیه پس از استخراج نمونه، سلول‌های بنیادی خون بندناف از نمونه‌ها استخراج می‌شود و ذخیره سازی می‌شود.

ضرابی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام فرآیندهای پردازش و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف مطابق استانداردهای جهانی است.

کد خبر 4628914 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر‌هایی که جان می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، با گرم شدن هوا نوجوانان و جوانان تمایل به شنا پیدا می‌کنند، اما متاسفانه بعضاً برخی از آنان بدون رعایت ایمنی لازم در استخر‌های کشاورزی به شنا کردن می‌پردازند که متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از شهروندان در استان یزد جان خود را از دست داده اند.
کارشناس جهادکشاورزی گفت: در سطح استان بیش از ۲هزار و ۷۰۰ استخر کشاورزی از نوع بتنی و پلیمری وجود دارد. 
ذوالفقاری افزود:استخر‌های کشاورزی با کاربری ذخیره آب و استفاده بهینه از این منابع ایجاد می‌شوند، اما متاسفانه در زمان راه اندازی، استاندارد‌های لازم رعایت نمی‌شود، معمولا نوجوانان و جوانان با دیدن آب خوشحال می‌شوند و بدون اینکه به ایمنی آن توجه داشته باشند به شنا کردن می‌پردازند که بعضاً حوادث ناگواری نیز به دنبال خواهد داشت.
 وی ادامه داد:حتی برخی از شهروندان استان با وجود اینکه در کنار سد‌ها، بعضاً رودخانه‌ها و حتی استخر‌های ذخیره آب تابلوی شنا ممنوع را می‌بینند، اما با این وجود به شنا کردن در آن مکان می‌پردازند.
کارشناس جهادکشاورزی گفت:سال گذشته هم هفت نفر در استان یزد غرق شدند و از ابتدای سال جاری تاکتون ۳نفر در استخر‌های کشاورزی غرق شده اند و جان خود را از دست داده اند. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریزهم گفت: استخر‌های کشاورزی هر چند برای ذخیره سازی آب ساخته می‌شوند، اما در برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و جان افرادی را که برای شنا به آنجا می‌روند، می‌گیرند. متاسفانه بیشتر کسانی که جان خود را در استخر‌های کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخر‌ها غرق می‌شوند.
دکترمختاری افزود:استخر‌های آب کشاورزی به هیچ عنوان محل امنی برای شنا نیستند، از ورود به آنها باید خودداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید