Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به کار خود در مکه پایان داد و از قدس و جولان به عنوان اراضی اشغالی عربی نام برد.
به گزارش رسانه‌های عربی، در این بیانیه تاکید شده که هرگونه تصمیم غیرقانونی و غیرمسئولانه که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، مردود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان همکاری اسلامی همچنین بر بسیج امکانات در حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه فعالیت‌های آن تاکید کرد.
این بیانیه همچنین از قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین نام برد و تاکید کرد که این سازمان از حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف و لزوم حمایت از حق بازگشت آوارگان حمایت می‌کند.
در این بیانیه تاکید شده است که صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه، به عنوان یک گزینه راهبردی جز با خروج کامل اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین و در صدر آن قدس شریف، محقق نخواهد شد.
سازمان همکاری اسلامی همچنین جولان سوریه را سرزمین اشغالی عربی دانست و خواستار به رسمیت نشناختن تصمیم آمریکا مبنی بر الحاق جولان به خاک اسرائیل شد.
در این بیانیه همچنین اعلام شده است که سازمان همکاری اسلامی بر حمایت خود از دولت قانونی یمن (دولت مستعفی عبدربه منصور هادی) تاکید می‌کند.
چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی بامداد شنبه در مکه با حضور شماری از سران کشورهای عضو این سازمان در مکه با سخنان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آغاز به کار کرد. برچسب ها: سازمان همکاری اسلامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بندر حیفا در مناطق اشغالی را با موشک ارقب هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که بندر حیفا در مناطق اشغالی را با موشک ارقب هدف قرار داده است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه