Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) که صبح امروز در مرقد امام راحل برگزار شد، اظهار کرد:‌ این محفل فرهیخته در محضر روحانی امام راحل فرصت خوبی برای بازخوانی و توجه به آرمان‌های امام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) امامی بود که به خدای خود و راهی که انتخاب کرده بود و به حقیقت و تسلیم نشدن و سازش ناپذیری در مسیر خود ایمان داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه هدف آینده‌ای است که امام برای انقلاب تعریف کرده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده هدفدار بودن امام راحل است و چه در زمان انقلاب، چه در اوج جنگ ذره‌ای از هدف خود کوتاه نیامد و در راستای این هدف خود و تأسیس نظام آرمانی مقدمه سازی کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره محاصره و تحریم شدید نفتی بیان کرد: در سال ۶۷ با کاهش شدید بودجه و ورود نظام سلطه به کشور و در سخت‌ترین شرایط امام راحل در پیام قطع نامه فرمودند که اهدافی برای دفاع مقدس تعریف شده است و مهمترین این اهداف بالا نگه داشتن پرچم لا إله إلّا اللّه بود.

وی افزود: اگرچه برخی می‌گویند امام در این آخری‌ها از شعارهای ضد نظام سلطه کوتاه آمده بودند اما ایشان معتقد بود باید از ناقوس کلیساها فریاد مرگ بر آمریکا شنیده شود که این هدف دور از انتظار نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی اظهار کرد: امام راحل نظام اسلامی را امانت بزرگ کشور می دانستند و همیشه به مسئولان گوشزد می‌کردند که راه حل آینده کشور در گرو امانتداری آنهاست و فروکاستن از این امانتداری را جایز نمی‌دانستند.

دانشگاه‌، محور تحول جامعه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیشرفت درون زا و قطع وابستگی به بیگانگان جزو کلید واژه‌های پیشرفت در منظر امام راحل بوده است و ایشان با پایه گذاری فرهنگ مناسب در جامعه و تاکید بر غنای اسلامی به هویت دینی و اصالت‌های اخلاقی تاکید داشتند.

وی یادآوری کرد: امام دانشگاه‌ها را محور تحول جامعه می‌دانست و همواره بر لزوم حرکت به دانشگاه‌ها تاکید می‌کرد و امیدواریم خداوند خلف صالح امام راحل را تا زمان تحویل پرچم به صاحب آن سلامت بدارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی تجدید میثاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید شعبانی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار نفر به مراسم ارتحال امام اعزام شدند، اظهار کرد: امسال چهار هزار نفر از کردستان برای شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته دستگاه‌های متولی متعهد به تأمین ۷۱ اتوبوس برای اعزام زائران و شیفتگان حضرت امام (ره) به مرقد ایشان بودند چه برخی از دستگاه‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس یادآور شد: برای اعزام زائران به مراسم ارتحال امام (ره) ۶۰ درصد هزینه‌ها در زمینه تأمین اتوبوس برعهده ادارات و ۴۰ درصد مابقی نیز به عهده استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

شعبانی همچنین به اردوی راهیان نور پرداخت و اضافه کرد: سال گذشته ۵۲ هزار نفر از یادمان‌های شهدا در مریوان، سروآباد، بانه و سنندج بازدید کردند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۵ هزار نفر نیز از استان کردستان در سال گذشته به یادمان شهدا در جنوب اعزام شدند.

کد خبر 6098055

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد