Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیباحالت‌منفرد گفت:مدیران بانک ملت در بانک «اف آی آی بی» مستقر شدند و ۶۰ درصد سهام این بانک را به مبلغ ۸۰ میلیون یورو خریداری کردند در حالی من این بانک را به جز سرمایه آن که ۴ میلیون یورو بود، ۲۷۰ میلیون تومان برای زنجانی خریده بودم. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زیباحالت منفرد در ششمین جلسه محاکمه خود در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی در مقام ارائه آخرین دفاعیات خود اظهار کرد: در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، نام 27 شخص حقیقی و 16 شخص حقوقی برده شده و با استناد به اظهارات این افراد، نتیجه‌گیری ناصواب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متهم درباره خرید بانک اف آی آی بی مالزی اضافه کرد: هیچ وقت فکر نمی‌کردم زنجانی با دولت ایران کار می‌کند یا می‌خواهد در آینده با وزارت نفت قرارداد نفتی ببندد. فکر می‌کردم بانک زنجانی می‌خواهد بانک بخرد تا بتواند حواله‌های ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی را از ایران به سراسر دنیا منتقل کند. 

زیباحالت منفرد ادامه داد: بعد از بانک «اف آی آی بی» ارتباط من با زنجانی قطع شد و فقط بعد از مدت کوتاهی تعدادی حواله به صورت سوئیفت آفلاین  ارسال شد که متوجه شدم این حواله‌ها مسدود می‌شود. بر این اساس پیشنهاد کردم تعدادی شرکت صوری معاف از مالیات در مالزی تاسیس شود و به جای نام خریدار در پیش فاکتور حواله‌ها، نام شرکت‌های صوری درج شود. از همین طریق چهار هزار حواله بالغ بر چندین میلیارد دلار ارسال شد که همه این حواله‌ها موفقیت‌آمیز بود و حق‌الزحمه من نیز از بابت هر حواله 50 دلار یعنی جمعاً 200 هزار دلار آمریکا بود.

وی با اشاره به خریداری بانک «اف آی آی بی» توسط بانک ملت گفت: زمانی که زنجانی تصمیم می‌گیرد از شرکت نفت خرید کند، مدیران بانک ملت در بانک «اف آی آی بی» مستقر شدند و 60 درصد سهام این بانک را به مبلغ 80 میلیون یورو خریداری کردند در حالی من این بانک را به جز سرمایه آن که 4 میلیون یورو بود، 270 میلیون تومان برای زنجانی خریده بودم. بنابراین چگونه می‌توانستم به او اعتماد نداشته باشم.

متهم پرونده فساد نفتی درباره بارگیری محموله‌های نفتی در دو کشتی متعلق به شرکت گرین مالین گفت: زمانی که بحث بارگیری محموله‌های نفتی مطرح شد با آقای مالاژ مدیرعامل گرین مالین صحبت کردم  و او به شرطی که همه چیز مخفی باشد، کار را قبول کرد و برای هر بشکه در ماه، یک دلار و 10 سنت پیشنهاد داد. با توجه به اینکه تخصصی در این بحث نداشتم، زنجانی با شمس مشورت کرد و شمس نیز قیمت اجاره را تایید کرد.

زیباحالت منفرد بخشی از کیفرخواست صادره از سوی دادسرا را قرائت کرد و گفت: زمانی که موضوع جعلی بودن ال سی 330 میلیون یورویی را به آقای جشن‌ساز گفتم، بابک زنجانی با من تماس گرفت و گفت چهار وزیر پشت من هستند بنابراین پایت را از گلیمت درازتر نکن.

وی اضافه کرد: غیر از این ال سی، وزارت نفت هیچ سند دیگری به من نشان نداد که به اصالت یا عدم اصالت آن اشاره نکنم. به خاطر همین موضوع یکسال با زنجانی قطع رابطه کردم و وقتی یکسال بعد برای رفتن به حج به ایران آمدم، به دفتر زنجانی رفتم و او گفت که تو به من خیانت کردی.

همدست بابک زنجانی ادامه داد: زنجانی مورد وثوق خیلی از شخصیت‌های نظام بود چرا من نباید به او اعتماد می‌کردم و چه دلیلی داشت به او اعتماد نکنم. وقتی زنجانی می‌تواند شرکت نفت، اچ کی، نیکو، بانک مرکزی، بانک مسکن و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی را فریب بدهد، قطعاً من هم می‌تواند فریب بدهد.

وکیل بابک زنجانی مدعی جعل امضای موکلش توسط زیباحالت شدزیباحالت‌منفرد: زنجانی گفت 4 وزیر و چند نماینده مجلس پشت من هستندقاضی صلواتی خطاب به زیباحالت منفرد: خودت را به تحریمها وصل نکنزیباحالت منفرد: شرکتهای صوری بابک زنجانی را در مالزی من ثبت کردمزیباحالت: بانک زنجانی و شرکایش فکر نمی‌کردند دستگیر شومزیباحالت: زنجانی مورد وثوق برخی وزرا و نمایندگان مجلس بودزیباحالت: سرورهای سوئیفت بابک زنجانی از تهران مدیریت می‌شدخرید نفتکش با نام نخست‌وزیر دومنیکا توسط زیباحالت منفردتوضیح وکیل بابک زنجانی درباره دستگیری علیرضا زیباحالت منفرد

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بابک زنجانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بابک زنجانی بابک زنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • بازگشت بیش از یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به خزانه
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد