Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام(ره) تحولی عظیم در جامعه کنونی بشری ایجاد کرده است.

وی به بررسی ویژگی های مختلف امام(ره) برای عرضه به نسل امروز و آینده اشاره کرد و افزود: امام(ره) در فقه، اصول، فلسفه، کلام، تاریخ، عرفان و مسائل سیاسی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه کسی که در طول تاریخ اسلام بتواند تمام مولفه های سیاسی دنیا را به چالش بکشد و شاخص های جدیدی را ارائه کند نبوده یا اندک بوده است، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی در روابط اجتماعی کشورها دگرگونی اساسی ایجاد شد و این امر ناشی از اندیشه های امام(ره) بود.

آیت الله فلاحتی، یکی از ویژگی های بزرگ امام(ره) را نظام حکومت اسلام و بشر دانست و بیان کرد: امام(ره) در راستای برقراری حکومت اسلامی حرف داشت و در جوانی در کتاب خود بیان کرد که خدای متعال هرگز تن دادن به حکومت ظالمان را نمی پذیرد.

وی به نوع حکومت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در سال ۵۸ امام(ره) فرمود؛ نوع حکومت باید جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر باشد و بیش از ۹۸ درصد مردم امام(ره) را معتمد خود دانستند و به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی های حکومت اسلامی در اندیشه و نگاه امام(ره)، خاطرنشان کرد: امام(ره) در سه بخش استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی حرف قابل شنیدن و دقت کردن داشت.

آیت الله فلاحتی، گفتار و پیام های امام(ره) را برای عوام قابل فهم ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه سال ها از رحلت امام(ره) می گذرد، خواص گفتار و پیام های ایشان را می پسندند و این از شگفتی های معادلات رفتاری و گفتاری این مرد بزرگ است.

وی با بیان اینکه تمام جوانب سه بخش سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حکومت از نگاه امام(ره) بر گرفته از اسلام و سنت است، اظهار کرد: امروز بشریت عاقل اندیشه های بلند امام(ره) در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را می پذیرد.

امام جمعه رشت به مطالب امام(ره) برای ارکان مسائل سیاسی جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: امام(ره) در اصول استقلال سیاسی معتقد است که حکومت اسلامی باید وابسته به اردوگاه شرق و غرب نباشد ضمن اینکه نباید وابسته به غیر از خدای متعال باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امام(ره) اصرار دارد که حکومت اسلامی باید مسیر صراط مستقیم را بپیماید، بیان کرد: امام(ره) معتقد است جامعه اسلامی را باید استعمارزدایی کرد و دست تمام اجانب را از مملکت اسلامی قطع کنیم و باید توجه داشته باشیم این سخن به معنای قطع رابطه بین انسان ها نیست.

وی به مهم دانستن توجه به کرامت انسان در اندیشه معنوی اسلام اشاره کرد و گفت: حرمت مومن از حرمت خانه کعبه مهم تر است بنابراین در اسلام و جوامع توحیدی کرامت انسانی به تمام جوامع انسانی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهایی از استعمار فکری و داشتن استقلال اندیشه از رهنمودهای امام(ره) در بخش فرهنگی است، تصریح کرد: مسئولان حکومتی از نگاه امام(ره) باید با استفاده از دانشگاه و حوزه بتوانند در راستای برقراری استقلال فرهنگی تلاش کنند.

آیت الله فلاحتی به اندیشه استقلال اقتصادی امام(ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) فرمودند که این محاصره اقتصادی که خیلی ها از آن می ترسند هدیه ای برای کشورمان می دانم.

وی با تاکید براینکه تحریم انسان را رشد می دهد و قدرتمند می کند، اظهار کرد: هر چه به دست آوردیم در سایه تحریم ها است.

امام جمعه رشت به تلاش دشمنان برای سراب نشان دادن پیشرفت های اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص های امام(ره) این است که توانست استقلال در سیاست، فرهنگ و اقتصاد را در جامعه اسلامی نهادینه کند و امروز حتی جوامع بشری می خواهند از آن الگو گرفته و استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال اقتصاد جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل فرهنگی و ایجاد فرهنگ سازی میان اقشار مختلف جامعه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، محمدمهدی اسماعیلی در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی کشور، گفت: اگر از مفاخر و بزرگان نام می‌بریم نباید اسیر مشهورات باشیم، چرا که مانع تعمیق و تعمد جدی می‌شوند.

وی افزود: معلمان همه داشته‌های اخلاقی و فرهنگی و تمامی مواردی که برای رشد یک کودک، نوجوان و جوان لازم است را به جامعه منتقل می‌کنند در این میان جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته است که به اساتید با تمام وجودش نسبت به جایگاه آن تعمیم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امید داریم بتوانیم برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود از جامعه فرهنگی به ویژه معلمان کمک بگیریم، اضافه کرد: سعی داریم در زمینه فرهنگ‌سازی با همکاری آموزش و پرورش اقدامات موثرتری داشته باشیم.

کد خبر 751853

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • اساس و پایه دانشگاه بر منزلت استاد نهادینه شده است
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • معین وزارت اقتصاد طالبان: در دوران جمهوریت «فساد» به فرهنگ تبدیل شده بود/ به عنوان فردی «شیعه» با صلاحیت کامل در ساختار امارت اسلامی مشغول هستم
  • صلح و سازش، ظرفیتی برای کاهش جمعیت کیفری
  • جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند