Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:38:02 GMT

مستند انجمن حجتیه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۶۴۱۴

مستند انجمن حجتیه منتشر شد

مستند «پوستین وارونه» روایتی از اقدامات انجمین حجتیه منتشر شد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ فرهنگی سینما و تئاتر دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌مستند «پوستین وارونه» با بررسی یکی از موضوعات مهم تاریخ معاصر از جنبه تاریخی و فکری و آموزشی به مسئله انجمن حجتیه می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مستند فیلمساز تلاش کرده طی روایت‌های مختلف از چهره‌هایی همچون علیرضا پناهیان، وحید جلیلی، جواد منصوری و رحیم پور ازغدی لایه‌های مختلف فکری انجمن حجتیه و مدرسه‌ی علوی را مورد واکاوی قرار دهد.

انجمن حجتیه تشکلی بود که پیش از انقلاب برای مقابله با بهائیت تشکیل شد و مدعی بود که اعضای خود را از دخالت در سیاست باز می‌دارد چرا که تبلیغ تشیع را در اولویت اصلی خود می‌داند. این دیدگاه در خلال درگیری خونین انقلابیون با رژیم شاه، باعث بدبینی انقلابیون به این مجموعه شد که تا سال‌های پس از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد.

بیانات انتقادی امام خمینی (ره) نسبت به دیدگاه‌های این گروه گرچه باعث تعلیق داوطلبانه این تشکیلات شد، ولی منتقدین معتقدند جلسات زیرزمینی و نیروسازی این گروه به همان شکل سابق ادامه دارد.

علاقه مندان می‌توانند این مستند را از سایت های فروش فیلم و مستند و سینما مارکت تهیه کنند.

انتهای پیام/

 

R1013149/P/S4,34,37,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مستند مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن