Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@17:59:55 GMT

مشارکت سینمای مستند و تجربی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۶۶۶۸

مشارکت سینمای مستند و تجربی

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم تجربی به عنوان نوعی از فیلمسازی که با ساختارشکنی در قواعد رایج سینما و کشف شیوه‌های نوین فنی و روایی، سعی در گسترش مرزهای بیانی این هنر و ارائه تجربه‌ای نو و خلاقانه دارد، می‌تواند عامل پویایی و جذابیت آثار و ارتقاء سلیقه فرهنگی مخاطبان سینما شود.

از این رو مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مجموعه‌ای که از بدو تأسیس، متولی حمایت و تولید فیلم‌های تجربی بوده و طی دوره‌های مختلف فعالیت، آثار متعددی را با این رویکرد تهیه کرده است، با تصمیم رئیس محترم سازمان سینمایی و در راستای اهمیت و توجه هر چه بیشتر به فیلم تجربی به عنوان سینمایی که معانی و اندیشه‌های بدیع را در قالبی تازه و متفاوت بیان می‌کند، عهده‌دار مسئولیت حمایت از تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رویکرد فوق، این «مرکز» با ایجاد شورای تخصصی پنج نفره متشکل از مدیرعامل و قائم‌مقام مرکز و ٣ تن از فیلمسازان یا تهیه‌کنندگان مطرح سینما که صاحب تجربه در این حوزه هستند، به بررسی فیلم‌نامه‌ها اقدام خواهد کرد.

فرآیند بررسی و تولید آثار سینمایی تجربی با ارائه‌ی موارد زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

١) درخواست تهیه‌کننده به همراه پروانه ساخت سینمایی

٢) طرح ٧ تا ١٠ صفحه‌ای به همراه سیناپس و نسخه کامل فیلمنامه 

٣) نمونه کار برای متقاضیان فیلم اول سینمایی

شایان ذکر است حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تولید این آثار بصورت مشارکت در ساخت بوده و حداکثر زمان بررسی فیلمنامه تا اعلام نتیجه قطعی ٢ ماه خواهد بود.

   

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فیلم های بلند سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از امشب، جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه راهی آنتن شبکه نمایش می‌شود.   به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی از امشب جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.   در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی، محمدرضا نصراللهی (استاد دانشگاه) و مرتضی علیزاده (کارگردان فیلم «بیبدن») به بررسی موضوع سینمای‌جنایی می‌پردازد.    همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بیبدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو به فیلم سینمایی «Dune 2» خواهد پرداخت.   سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه هفته گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد