Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع دکتری، دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی - پژوهشی دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی دکتری خود در هر کدرشته محل تحصیلی را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت علوم به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

همچنین شرایط پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد نیز اعلام شده است و دانشگاه بر اساس آن اختیار دارد نسبت به پذیرش فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته (دوره‌های روزانه و شبانه) واجد شرایط به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اقدام کند.

ظرفیت پذیرش به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کدرشته محل مندرج در دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودی دوره‌های روزانه یا غیرانتفاعی کارشناسی ارشد سال ۹۸ در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم اعلام شده است.

ظرفیت پذیرش استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد

عنوان دانشگاه ظرفیت پذیرش میزان تخصیص ظرفیت پذیرش متقاضیان دانشگاه‌های دولتی سطح یک تا ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون

- دو سوم از مجموع ظرفیت از دانش آموختگان دانشگاه‌های سطح یک

- یک سوم از مجموع ظرفیت از دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها (خارج از سطح یک)

دانشگاه‌های دولتی سطح دو تا ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون

- دو سوم از مجموع ظرفیت از دانش آموختگان دانشگاه‌های سطح یک و دو

- یک سوم از مجموع ظرفیت از دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها (خارج از سطح یک و دو)

دانشگاه‌های دولتی سطح سه تا ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون

- دو سوم از مجموع ظرفیت از دانش آموختگان دانشگاه‌های سطح سه

- یک سوم از مجموع ظرفیت از دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها (خارج از سطح سه)

دانشگاه‌های دولتی سطح چهار تا ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون تخصیص ظرفیت پذیرش به هر نسبتی در اختیار دانشگاه است دانشگاه‌های دولتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی و مراکز پژوهشی تا ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون تخصیص ظرفیت پذیرش به هر نسبتی در اختیار دانشگاه است

شرایط و ضوابط پذیرش فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع دوره روزانه و شبانه) نیز از سوی سازمان سنجش اعلام شده است. بر اساس مفاد آئین نامه پذیرش دانشجوی استعداد درخشان، دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند

دانشجویان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل شوند در غیر این صورت پذیرش آنان لغو خواهد شد. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش شده بر اساس آئین نامه‌های یاد شده مجاز نیست.

پذیرش فقط برای دوره‌های روزانه و غیرانتفاعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است. دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی - کاربردی، غیرانتفاعی مجازی، دانشگاه‌های دولتی در دوره‌های نوبت دوم، الکترونیکی (مجازی)، نیمه حضوری، پردیس‌های بین الملل (خودگردان) و پژوهش محور مجاز به استفاده از آئین نامه‌های یاد شده برای پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیستند.

دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت شرایط فقط یک بار تا اول شهریورماه هر سال نسبت به پذیرش افراد حائز شرایط اقدام کنند و اسامی پذیرش شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید به سازمان سنجش اعلام و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید این سازمان است.

کد خبر 4631035

منبع: مهر

کلیدواژه: استعداد درخشان پذیرش بدون آزمون دوره دکتری کارشناسی ارشد دانشگاه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی در مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان گفت: برخی از طرح‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است خاطر نشان کرد: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی همچون ابوعلی سینا، خوارزمی، غیاث الدین جمشید کاشانی و ... نقش کلیدی را در توسعه علمی داشتند، خاطر نشان کرد: امروز نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق دانشگاه حکمت بنیان دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم استادمحوری را دیگر رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه‌ها به صورت استادمحور انجام می‌شود.

عموعابدینی به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده‌ها نیز سرایت یابد.

۹ طرح آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاهی کاشان در آیینی با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل فیزیک‌سرای دانشگاه، مرکز توانمندسازی اجتماعی، مرکز بین‌المللی‌سازی علوم انسانی، خانه سلامت، کلینیک حقوق، خانه خلاق علوم انسانی، آزمایشگاه روانشناسی، و آزمایشگاه حیوانات فیزیولوژی ورزشی است.

کد خبر 6098173

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران