Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:54:21 GMT

«آتش بر» در حریم تالاب پریشان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۷۲۸۹

«آتش بر» در حریم تالاب پریشان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به همت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کازرون و اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و همکاری ادارات راه و شهرداری کازرون هشت و نیم کیلومتر آتش بر در بستر دریاچه پریشان ایجاد شد.

ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کازرون با اعلام این خبر گفت: در راستای جلوگیری از حریق و صدمات جبران ناپذیر به عرصه‌های زیست محیطی حدود هشت و نیم کیلومتر از قسمت‌های شمالی تا شمال شرقی حاشیه تالاب پریشان از خطروقوع حریق مصون ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این آتش بر در مراتع دهستان فامور و روستاهای زوالی وشهرنجان و دیگر روستاهای فامور در اطراف دریاچه پریشان ایجاد شده است.

وی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد مدیریت بحران شهرستان کازرون و تاکید زیاد فرماندار و اعضای مدیریت بحران این شهرستان مبنی بر احداث «آتش بر» در حریم دریاچه حفاظت شده پریشان اظهارداشت: این اقدام در راستای همکاری و تعامل با مجموعه محیط زیست استان و حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی و طبیعی انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کازرون با اشاره به شرایط بسیار حساس پوشش گیاهی خشک در بستر دریاچه و همچنین احتمال آتش سوزی‌های گسترده در آن گفت: امکانات کنونی به هیچ عنوان جوابگوی حوادثی نظیر حریق در تالابی با این وسعت نیست و لازم است تجهیزات و ابزار گسترده‌تری برای خاموش کردن حریق تهیه شود.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل منابع طبیعی با محیط زیست درراستای اقدامات پیشگیرانه از حریق گفت: با افزایش درجه حرارت وگرمای بیش از حد هوا احتمال وقوع حریق‌های متعدد در این دریاچه بدلیل خشک بودن بستر و تراکم زیاد پوشش گیاهی بسیار زیاد است.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های پیشگیرانه در منطقه حفاظت شده تالاب پریشان با قرق شبانه روزی اکیپ‌های اطفا حریق منابع طبیعی اظهار داشت: به دلیل بارندگی‌های خوب سال جاری در داخل تالاب علف‌های فصلی و درختچه‌های گز به وفور رشد کرده و این مسئله محیط مستعدی برای آتش سوزی در این دریاچه ایجاد نموده است.

وی افزود: درصورت بی احتیاطی وحتی یک جرقه می‌تواند موجب آتش سوزی گسترده‌ای شده و در مدت زمان کوتاهی به چندین هکتار از مراتع تالاب آسیب برساند.

وی ضمن اشاره به آتش سوزی زیر سطحی تالاب پریشان در تابستان سال گذشته وهمکاری های گسترده نیروهای منابع طبیعی با محیط زیست در این منطقه اظهار داشت: گرچه این دریاچه جز مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت اداره محیط زیست فارس است اما تمامی نیروهای منابع طبیعی استان در چهار چوب همکاری جمعی زیست‌محیطی در کنار سایر نهادهای امدادی و گروه‌های مردمی آماده همکاری با این نیروها در جهت پایداری و حفاظت از مناطق طبیعی و زیست محیطی استان هستند.

دریاچه پریشان دارای چهار هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت و در ضلع شرقی شهرستان کازرون و جنوب غربی شیراز واقع شده است.

کد خبر 4631047

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران محبوب کازرون دریاچه پریشان منابع طبیعی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار شهرستان پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم