Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی که با حضور وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، بیشتر از ۳۰ سال سن دارند که جمعیت هدف ما هستند و علاوه بر این افراد، تمام مادران باردار و بیماران مزمن کلیوی نیز در هر سنی، به این جمعیت اضافه شدند؛ برای اولین بار در کشور بسیج ملی کنترل فشارخون اجرا می‌شود و به لحظه کل کشور را از طریق داشبورد‌های مدیریتی، رصد و نظارت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: شواهد علمی و مدیریتی بسیار زیادی برای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور وجود دارد و نتایج این طرح تا کنون بسیار دلگرم کننده بوده است. از روز ۲۷ اردیبهشت این طرح همزمان با روز جهانی فشارخون در فاز اول که مربوط به اطلاع رسانی و ارائه آموزش به کاربران طرح بود، آغاز شد و پزشکان، پرستاران، دانشجویان و سایر گروه‌ها از نظر هماهنگی با بسیج ملی کنترل فشارخون، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون یادآور شد: حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۶۷۰۰ پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، ۲۴۰ کلینیک ویژه و ۱۰۰۲ بیمارستان دولتی و خصوصی در کشور به این طرح کمک می‌کنند و پیش بینی کرده ایم که حداقل ۲۴۶۱ پایگاه ثابت و سیار در محل تجمعات پرتردد مانند مساجد و بازار‌ها جهت سهولت در دسترسی مردم ایجاد شود. بسیج ملی کنترل فشارخون بدون مشارکت بین بخشی به موفقیت نمی‌رسد

رییسی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشارخون بدون مشارکت بین بخشی به موفقیت نمی‌رسد، افزود: در این طرح بر مشارکت جمعی و همگانی تمرکز کرده ایم و جلب مشارکت مردم، نهاد‌ها و سازمان‌ها و آگاهی بخشی عمومی در کنار ثبت، درمان و مراقبت و پیشگیری از پرفشاری خون، مهمترین هدف ما است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اعلام آمادگی بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی در بسیج ملی کنترل فشارخون، اظهار کرد: علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های ثابت و سیار، سایر دستگاه‌ها نیز مانند صنایع، خانه‌های کارگری، هلال احمر، نیرو‌های مسلح و سایر وزارتخانه‌ها اعلام آمادگی کرده اند که واحد‌های خود را در اختیار این طرح قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در بسیج ملی کنترل فشارخون باعث افزایش مراجعه مردم به مراکز بهداشتی و درمانی شده است همچنین سامانه خوداظهاری فشارخون به آدرس salamat.gov.ir برای سهولت در دسترسی مردم راه اندازی شد و پس از ورود و ثبت اطلاعات توسط مردم، پیامکی حاوی اطلاعات مربوط به فشارخون برای آن‌ها ارسال می‌شود و این مراقبت‌ها و توصیه‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون یادآور شد: از ابتدای این طرح تا کنون، اطلاعات فشارخون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سیب و بیش از ۵۵ هزار نفر در سامانه خوداظهاری فشارخون ثبت شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)