Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:37:48 GMT

وجود حدود 8000 واحد صنفی بدون مجوز در قم

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۷۶۴۱

وجود حدود 8000 واحد صنفی بدون مجوز در قم

عضو هیئت رئیسه خانه اصناف قم عنوان کرد: 8000 واحد صنفی بدون مجوز در قم فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید ابراهیم صحفی در نشست خبری نخستین جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: این طرح در راستای حمایت از تولید داخلی اجرا شده و به  نوعی بیان‎گر حمایت فروشندگان و واحدهای صنفی از تولید داخلی است، چراکه توزیع و فروش لازمه‎ی تولید است و اگر فروش نباشد تولید ازبین رفته و در درکود خواهد بود، بنابراین اصناف تاثیر شایان و مستقیمی در رونق تولید یا عدم آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: غالبا وضع بدین‎گونه است که فروشنده تصمیم می‌گیرد چه چیزی را بفروشد و چه چیزی را نفروشد و به مشتری خود معرفی نکند، در بحث بازاریابی مثلی داریم با این مضمون که فروشنده‌ی واقعی کسی است که در سیبری یخچال بفروشد! در بازار و در فضای فروشگاه‌ها نیز همین‌ مثل حکمفرماست و این نشان دهنده‌ی نقش مهم واحدهای توزیع در وضعیت بازار است.

عضو هیئت رئیسه خانه اصناف قم با اشاره به اینکه تنها واحدهای فروش با پروانه کسب قانونی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، عنوان کرد: اصناف و بازاریان ما اکثرا افراد متدین و متشرعی هستند و مسائل ناگواری که به گوش می‌رسد، عمدتا از سوی واحدهای بدون پروانه و غیر مجاز است، حدود 40 هزار واحد صنفی در قم فعال است که قریب بر 60 درصدآن‌ها توزیعی و خدماتی و 40 درصد باقی مانده تولیدی است.

صحفی افزود: از این تعداد حدود 8000 واحد بدون پروانه مشغول فعالیت هستند و بسیاری از مشکلات ما نیز از سوی همین واحدهای بدون پروانه است، فروشندگان ما طی مراحل اخذ پروانه در جلساتی مختصر اموری مانند فقه مربوط به فروشندگی و مکاسب را آموزش می‌بینند که راهنمای بزرگی برای دوره‌ی کاری آن‎ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه در مورد وضع فرهنگی قم به‌ویژه حجاب و عفاف از سوی برخی رسانه‌ها سیاه‌نمایی‌هایی انجام می‌شود که موجب سوءاستفاده‎ی دشمنان قرار گرفته‌ است اما واقعیت این است که در بخش اعظمی از قم چیزی به‌عنوان بی‌حجابی و بدحجابی وجود ندارد، هرچند باید برای رفع همین مقدار اندک نیز برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان