Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای انتقادی، طرح اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت 805 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را غیرقانونی و مانعی در مسیر صلح خواند.به گزارش بلاغ، اتحادیه اروپا امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 805 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را محکوم کرد.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، وزارت ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته، پیشنهاد ساخت چنین واحدهای مسکونی را در منطقه قدس شرقی و خارج از مرزهای 1967 مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه « با سیاست‌ شهرک‌سازی اسرائیل از جمله در منطقه قدس شرقی که طبق قانون بین‌الملل غیرقانونی است و مانعی برای صلح محسوب می‌شود،  به شدت مخالف است».

« مایا کاسیانچیچ» سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود:‌ «سیاست ساخت و توسعه شهرک در قدس شرقی، همچنان احتمال راه‌حل قابل اعتماد دو دولتی را به طوریکه قدس پایتخت آتی هر دو دولت باشد، تضعیف می‌کند. این (راه‌حل دو دولتی) تنها راه واقع‌گرایانه برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار است».

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که دولت آمریکا در حال آماده‌کردن اولین بخش از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه برای ارائه در کنفرانس اقتصادی اواخر ژوئن در بحرین است که فلسطینیان با آن مخالف هستند.

طرح موسم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) فیلم جدیدی را از ۲ اسیر صهیونیست نزد مقاومت تحت عنوان «فشار نظامی به کشته‌شدن ده‌ها اسیر نزد ما و محرومیت بقیه از جشن عید پسح با عزیزانشان شد» منتشر کرد.

در این فیلم ۲ اسیر صهیونیست ضمن هشدار نسبت به خطرات بمباران نوار غزه برای آنان از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی خواستند که آن‌ها را آزاد کنند.

در این ویدیو اسیران صهیونیست نزد حماس با اشاره به شرایط سخت آنان زیر بمباران شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گاهی احساس می‌کنند به فراموشی سپرده شده‌اند و صهیونیست‌ها آنان را رها کرده‌اند.

همچنین این اسیران صهیونیست از نتانیاهو و کابینه وی خواستند که برای دستیابی به یک توافق قریب‌الوقوع از خود نرمش نشان بدهند.

این اسیران صهیونیست بیان کردند که احساس می‌کنند سران رژیم صهیونیستی در حال وقت‌کشی هستند، چرا که توافق مبادله اسیران بسیار به طول انجامیده است.

در ادامه این ویدیو این ۲ اسیر صهیونیست اعلام می‌کنند که زمان دستیابی به توافقی که به خروج زنده و سالم آنان از نوار غزه بیانجامد فرارسیده است.

همچنین اسیرانی که در این ویدیو در برابر دوربین مبارزان قسام قرار گرفتند به تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و کابینه وی اشاره کردند و خواهان تداوم این تظاهرات و افزایش فشار از سوی شهرک‌نشینان علیه سران رژیم صهیونیستی از تمامی روش‌های ممکن جهت دستیابی به توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

گردان‌های قسام در پایان این ویدیو در نوشته‌ای خطاب به شهرک‌نشینان صهیونیست تاکید کرد: سران نازی شما به سرنوشت اسیرانتان و احساسات آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند، پیش از آنکه دیر شود آن‌ها را دریابید.

کد خبر 6090357

دیگر خبرها

  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی