Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:40:38 GMT

رسالت مشترک انبیای الهی در قرآن

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۸۱۳۳

رسالت مشترک انبیای الهی در قرآن

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برخی از اصلی‌ترین اشتراکات تبلیغی انبیای الهی گفت: دعوت به توحید، معاد، عدالت اجتماعی، تعلیم و تعلم، تشکیل حکومت، مبارزه با ظلم و رشد و پرورش عقول هفت هدف محوری و مشترک انبیاء الهی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عصر امروز در آئین سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کریمه اهل‌بیت (س) به بررسی برخی از نکات تفسیری آیه ۴۸ سوره انبیا پرداخت و اظهار کرد: قرآن کریم از ۲۵ پیامبر در قصص خود یادکرده است؛ این در حالی است که تعداد انبیا الهی به ۱۲۴ هزار پیامبر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بابیان این‌که اسامی انبیای الهی بر اساس نیاز تاریخ عصر نزول قرآن کریم و به فراخور درک عمومی از تاریخ انبیا مطرح و به‌صورت آیاتی نازل‌شده است، گفت: تمام انبیای الهی دارای یک هدف و رسالت مشترک هستند؛ بر این اساس امام راحل می‌فرمودند که اگر همه انبیا الهی در یک مکان و زمان جمع شوند با یکدیگر به اختلاف‌نظر نمی‌رسیدند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برخی از اصلی‌ترین اشتراکات تبلیغی انبیای الهی گفت: دعوت به توحید، معاد، عدالت اجتماعی، تعلیم و تعلم، تشکیل حکومت، مبارزه با ظلم و رشد و پرورش عقول هفت هدف محوری و مشترک انبیا الهی است.

وی ادامه داد: قرآن کریم درآیات متعدد به این اهداف اشاره‌کرده است، برای مثال در توصیف ضرورت تشکیل حاکمیت دینی در آیه ۶۴ سوره نساء فرموده است «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِیُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ …؛ ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر برای این‌که به اذن خدا در همه امور از او پیروی شود…» باید توجه داشت یکی از لوازم و ضرورت‌های چنین اطاعتی تشکیل حاکمیت دینی است.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان این‌که دایره رسالت‌های مشترک انبیا الهی در هویت کلمه هدایت انسان از ضلالت به نور خلاصه‌شده است، عنوان کرد: قرآن کریم عظمت و بزرگی حضرت هارون و موسی علیهماالسلام را در آیه ۴۸ سوره انبیا بیان فرموده است؛ بر این اساس مکرر در قرآن کریم مسلمانان را از ارتکاب آزارهایی که یهودیان به این دو نبی رسانیدن بر حذر داشته است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۴۸ سوره انبیا فرموده است «وَ لَقَدْ آتَیْنا مُوسی‏ وَ هارُونَ الْفُرْقانَ وَ ضِیاءً وَ ذِکْراً لِلْمُتَّقینَ؛ و حقّا که ما به موسی و هارون (کتاب آسمانی تورات را که) وسیله جدایی حق از باطل، و روشنی (دل‌ها و راه معنوی مردم) و یادآور پرهیزکاران (بود) عطا کردیم».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرآن کريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل