Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه یکی از مهم‌ترین وجوه مشترک انبیاء‌ الهی را زیر بار ظلم نبودن آن‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از افتخارات ادیان الهی پرورش عقل بوده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد اظهار داشت: از 25 پیامبر در‌ آیات قرآن کریم یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهداف مشترک تمام انبیاء الهی گفت: دعوت به توحید،‌ دعوت به معاد،‌‌ عدالت،‌ تعلیم و تربیت و اخلاق،‌ تشکیل حکومت،‌ مبارزه با ظلم و پرورش عقل جزو اهداف مشترک میان تمام انبیاء‌ بوده است.

وی افزود: هیچ پیامبری نگفت که خدا دو تا است،‌ در توحید همه انبیاء‌ یکجا جمع شوند یکدیگر را نفی نمی‌کنند و حتی یکجا نمی‌توان پیدا کرد که انبیاء‌ با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

رفیعی «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» را از جمله اهداف مشترک انبیاء بیان و تصریح کرد: انبیاء مؤسس نبوده بلکه مذکر هستند، زمانی که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند غیبت نکنید،‌ منظورشان برگرداندن انسان‌ها به فطرت خودشان است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی بیان کرد: تمام انبیاء‌ موظف بودند که حکومت تشکیل دهند و مردم را به راه راست هدایت کنند،‌ همه انبیاء موفق به تشکیل حکومت نشدند اما برخی که موفق شدند جامعه را به مسیر الهی هدایت کردند.

وی یکی از مهم‌ترین وجوه مشترک انبیاء‌ الهی را زیر بار ظلم نبودن آن‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از افتخارات ادیان الهی پرورش عقل بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در آیات قرآن کریم تأکید شده که انبیا الهی برای بیرون آوردن مردم از ظلمات به سمت نور هستند.

تهران| حجت‌الاسلام رفیعی: شب‌های قدر فرصت بازگشت به خداوند استحجت‌الاسلام رفیعی:حضرت خدیجه (س) ام المومنین و اهل خرد و محفوظ از خطا بودرفیعی: به ژاوی گفتم دو سال دیگر می‌توانی بازی کنی/ حق‌مان نبود حذف شویم

رفیعی تهمت‌های وارد شده به حضرت موسی(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی افراد روشنفکر می‌گویند که حضرت موسی(ع) می‌دانست جزر و مد دریاچه چه موقعی است به همین دلیل دریا شکافته شد و به معجزه بودن شکافته شدن دریا اعتقاد ندارند.

وی افزود: برادر حضرت موسی(ع) هارون از دینا رفت اما برخی گفتند که حضرت موسی(ع) برادرش را از بین برده و کشته است،‌ در حالی‌ که هارون به مرگ طبیعی از دینا رفته بود به خاطر همین حرف‌ها در 10 آیه از سوره صافات از شخص حضرت موسی و هارون تعریف کرده است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی ابراز کرد: حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) دو پیامبری هستند که از آن‌ها به‌عنوان «وجیه» یعنی آبرو یاد شده است که جایگاه و عظمت این دو پیامبر را می‌رساند.

رفیعی فرقان،‌ نور و ذکر را سه موردی عنوان کرد که خداوند به حضرت موسی(ع) و هارون اعطاء کرده است و ادامه داد: برای حرکت به یک جاده خوب سه وسیله جاده،‌ چراغ و علامت هشداردهنده لازم است که مصداق سه موردی هستند که خداوند به حضرت موسی(ع) و هارون اعطا کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان تأکید کرد: معجزات پیامبران برای کسانی اهمیت دارد که در برابر خداوند خاشع بوده و به‌روز قیامت اعتقاد داشته باشند، کسی که منکر خدا و روز قیامت باشد دیگر خدا را قبول ندارند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، علی اکبر فسایی با بیان این که در دوره کنونی مدیریت شهری یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا امروز، میزان جلوگیری از ساخت‌وساز و تخریب سازه‌های غیرقانونی احداث‌شده در حریم شهر تهران، معادل ۱.۵ برابر ۱۰ سال قبل از آن بوده است، عنوان کرد: در ۱۸ ماه ابتدایی دوره ششم مدیریت شهری تهران یعنی در نیمه دوم ۱۴۰۰ و در طول سال ۱۴۰۲، میزان برخوردها با ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم پایتخت نسبت به سال‌های پیش از آن به‌شدت افزایش پیدا کرد، زیرا تلاش و سختگیری شهرداری در این زمینه بسیار بیشتر شد. همین مساله باعث شد که متخلفان متوجه شوند که در دوره کنونی مدیریت شهری نمی‌توانند به‌راحتی دست به تخلف بزنند، زیرا این کار برایشان هزینه مضاعفی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حریم شهر تهران ادامه داد: افزایش هزینه ارتکاب به تخلف ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم پایتخت باعث شد که میل به انجام این تخلف در میان سودجویان کاهش یابد و به همین دلیل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کمتر شدن ارتکاب به تخلف و در نتیجه، کاهش میزان برخورد با تخلفات مربوطه در حریم شهر تهران بودیم؛ به نحوی که آمار ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم پایتخت از ۸ هزار و ۶۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۳ هزار و ۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت. این در حالی است که در سال گذشته نیز مانند ۱۸ ماه نخست دوره کنونی مدیریت شهری، به‌شدت جلوی ارتکاب به تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهر تهران را گرفتیم و سختگیری ما در این زمینه همچنان ادامه دارد.

او افزود: میل به تخلف ساخت‌وساز غیرقانونی در حریم تهران بیشتر مربوط به مناطق جنوب و جنوب غرب پایتخت است که البته ریشه این تخلفات عمدتا به وجود تداخلات مرزی بین تهران و شهرهای اطراف آن و تعارضات مربوط به اعمال مدیریت چندگانه بر بخش‌هایی از حریم پایتخت بازمی‌گشت، اما با ابلاغ طرح راهبردی حریم شهر تهران توسط استانداری، خوشبختانه این تعارضات برطرف شده و احتمال سوءاستفاده از قانون برای ساخت‌وساز در اطراف پایتخت توسط برخی سودجویان نیز کاهش یافته است.

کد خبر 847510 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهرداری سازمان نوسازی شهر تهران حریم شهر

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است