Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:45:17 GMT

درگاه سرمایه گذاری در خراسان شمالی ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۸۵۲۹

درگاه سرمایه گذاری در خراسان شمالی ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی شجاعی در نشست مجوزهای بی نام سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار کرد: استان به لحاظ بروکراسی اداری و بانکی وضعیت خوبی ندارد و موجب سرمایه گریزی و دفع سرمایه گذاران می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم سرمایه‌گذار وارد سیستم بروکراسی اداری نشود.

شجاعی با تاکید بر اجرای طرح صدور مجوز بی نام سرمایه گذاری در خراسان شمالی، بیان کرد: سیستم اجرایی استان به گونه‌ای است که اگر سرمایه‌گذار برای اخذ مجوزها و موافقت اصولی اقدام کند زمان زیادی را باید صرف کند و تنها راه حل این مشکل حذف بروکراسی اداری و اجرای طرح صدور مجوز بی نام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای نجات استان ناگزیر به حضور سرمایه‌گذار هستیم که برای تحقق این هدف نباید روند انجام کارها و صدور مجوزها طولانی شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: صدور مجوز بی نام به معنای شروع فعالیت سرمایه‌گذار برای تولید است و پس از آن نباید دوباره به دستگاه‌های اجرایی مراجعه‌ای داشته باشد.

شجاعی خطاب به مدیران کل اجرایی خراسان شمالی گفت: حساسیت کار را متوجه شوید و به دنبال ارائه طرح و ایده‌هایی باشید که سرمایه گذاران جذب استان شوند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری در استان قطعی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی در برابر آن مقاومت نکنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مجوزهای بی نام و راه اندازی درگاه سرمایه گذاری در استان اصفهان، افزود: کارشناسان اداره کل اقتصاد و دارایی استان سایت مربوط را بررسی کنند و سعی در اجرا و تکمیل آن داشته باشند.

شجاعی گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری استان به تفکیک بخش‌های مختلف مشخص شود و طرح‌های سرمایه گذاری بدون مشکل بعد از اخذ تمامی مجوزهای لازم در درگاه سرمایه گذاری استان بارگذاری شود.

وی تاکید کرد: درگاه سرمایه گذاری استان را معطل طرح‌های مشکل دار نکنید و بدانید به دنبال دور زدن قوانین و مقررات نیستیم اما تعریف خط قرمزها نباید شخصی باشد.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: باید موضوعاتی که موجب فرار سرمایه گذاران از استان می‌شود بررسی و برطرف شود و در مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده قید و شرطی نداشته باشیم و بنده و شما به جای سرمایه‌گذار کار کنیم.

شجاعی تصریح کرد: تعریف امتیاز برای سرمایه گذاران در استان می‌تواند فراتر از مشوق‌ها و معافیت‌های تعریف شده کشوری باشد که در این راستا باید به پیشران‌های اقتصادی استان که بخش‌های گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی می‌باشد، توجه شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی گفت: همه باید به دنبال حل مشکلات بخش سرمایه گذاری باشیم و بدانید طرح صدور مجوزهای بی نام در استان قابل اجراست و بنابراین پیچ و خم جدید در مسیر کار ایجاد نکنید.

شجاعی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مربوط برای پاسخ مثبت یا منفی به استعلامات صدور مجوزها تنها ۴۸ ساعت فرصت دارند و در نهایت دستگاه تخصصی باید موافقت نامه اصولی را به صورت بی نام صادر کند.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی که برای صدور مجوز بی نام مستلزم بررسی در جلسات یا شوراهای تخصصی هستند باید یک بار و به طور مجموع در این نشست‌ها بررسی شود.

وی گفت: تنوع پروژه‌ها موضوع بسیار مهمی است که فرصت‌های سرمایه گذاری باید در تمامی بخش‌ها اعلام شود و همچنین باید پتانسیل‌های شهرستانی مورد توجه باشد و در این مورد باید سرمایه گذاری ها به دو بخش آب بر و کم آب بر تقسیم بندی شود.

شجاعی اشاره کرد: ممکن است مالکیت یک زمین با شخص باشد اما در حال حاضر ارزش افزوده‌ای برای آن ندارد که برای این موارد ما باید به فوریت مجوز بانام صادر کنیم و شخص به عنوان سرمایه پذیر در درگاه سرمایه گذاری استان معرفی شود.

وی ادامه داد: ایده‌های جدید که در طرح‌های ارائه شده استان وجود ندارد نیز می‌توان با تعریف بخشی با عنوان صاحبان ایده بررسی شود و پس از تأیید توسط دستگاه تخصصی مجوز بی نام آن صادر شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: به دنبال برگزاری همایش سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستم که برگزاری آن مستلزم راه اندازی درگاه سرمایه گذاری در استان است.

کد خبر 4631170

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدعلی شجاعی استانداری خراسان شمالی جذب سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه

کد خبر 849029 برچسب‌ها زلزله خبر مهم استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • خراسان شمالی لرزید
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری