Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش پلیس به حواشی فیلم منتشره از "نجفی" در آگاهی، پاسخ وزارت بهداشت به اخبار "کمبود باتری قلب"، خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جدید، ارسال پیامک‌های طرح ترافیک خبرنگاری از فردا و ...از جمله مهمترین اخبار اجتماعی امروز ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

واکنش پلیس به حواشی فیلم منتشره از "نجفی" در آگاهی

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت به حواشی منتشر شده در خصوص فیلم حضور محمدعلی نجفی در پلیس آگاهی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ویدئوی منتشر شده از مواجهه پلیس با محمدعلی نجفی در مقر پلیس آگاهی گفت: آن لحظه‌ای که فیلم گرفته شده جزو لحظاتی است که ایشان تازه وارد پلیس آگاهی شده و بازجویی‌های مقدماتی و اولیه در جریان است.

تکلیف سرباز معلم‌های سال ۹۸ مشخص شد

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تعیین تکلیف سرباز معلم‌های سال ۹۸ خبر داد.

وی در این‌باره گفت: در راستای کمک به وزارت آموزش و پرورش در تأمین معلمان کیفی برای مناطق محروم کشور ستاد کل نیروهای مسلح امسال نیز با اختصاص تعدادی از سربازان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس برای تدریس در مدارس موافقت کرد.

مستأجران «کهریزک» ماندگار می‌شوند؟

بر اساس پروتکل درمان معتادان متجاهر، مدت زمان نگهداری این معتادان در مراکز اقامتی بین ۳ تا ۶ ماه تعیین شده است. مدت زمانی که تمدید آن به بیش از ۳ ماه براساس نظر تیم درمان‌گر و اطلاع مرجع قضائی امکان پذیر است، این درحالیست که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با این اعتقاد که «با ۳ ماه نگهداری معتادان نمی‌شود معجزه کرد» عنوان کرده «تلاش می‌کنیم این مدت را تا ۲ سال ارتقا دهیم»؛ این موضوع که در پروتکل‌های درمانی پیش بینی نشده با واکنش‌هایی نیز همراه بوده است.

بر همین اساس سعید صفاتیان، مدیرعامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا و کارشناس حوزه اعتیاد در واکنش به اظهارات سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره افزایش مدت زمان نگهداری معتادان در مراکز درمان اعتیاد با بیان اینکه اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر بخواهد مدت زمان نگهداری از معتادان را افزایش دهد، باید این تغییر در قانون صورت بگیرد، تاکید کرد: باید قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام یا در مجلس شورای اسلامی برود و در آنجا اصلاح شود. این کار هم یک نظر کارشناسی می‌خواهد که دو سال نگهداری معتادان در مراکز اقامتی چه میزان برای این افراد سودمند است؟ پیش از آن هم باید ارزیابی کاملی از فرایندی که تاکنون صورت گرفته انجام شود.

هشدار وزارت بهداشت درباره "تب کریمه کنگو"

دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به بروز موارد بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما و تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی جهت جلوگیری از انتقال بیماری، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ نفر به این بیماری مبتلا شده و متأسفانه دو تن از آنها نیز جان باخته‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آمار ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو تا این مقطع زمانی در سال جاری و نسبت به سال گذشته، گفت: از ابتدای امسال ۱۲ نفر به این بیماری دچار شده‌اند که از این تعداد دو نفر فوت کرده‌اند؛ البته این به هیچ عنوان نشان دهنده این نیست که بتوانیم بگوییم موارد ابتلاء به بیماری تا پایان سال نیز کمتر از سال گذشته خواهد بود.

پاسخ وزارت بهداشت به اخبار "کمبود باتری قلب"

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کمبود باتری قلب در بیمارستان‌ها برای بیماران قلبی، دکتر مهدی یوسفی، رئیس هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی در امور معالجه بیماران، گفت: هیچ مشکلی در تأمین باتری قلب نداریم و وضعیت تأمین آن را تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر کمبود باتری قلب در بیمارستان‌ها و فرستادن بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه این وسیله پزشکی، گفت: ۷۰ درصد باتری‌های قلب کشور را هیات‌امنای ارزی تأمین می‌کند و در حال حاضر ذخیره مناسبی در این زمینه داریم؛ به‌طوری که طی ماه‌های آینده هیچ مشکلی در زمینه تأمین باتری قلب نداریم.

ارسال پیامک‌های طرح ترافیک خبرنگاری از فردا

پیامک‌های تأیید «طرح ترافیک خبرنگاری» از فردا یکشنبه به اصحاب رسانه ارسال می‌شود.

فرهاد خوانساری دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاری شهرداری تهران با بیان این خبر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز چهارشنبه ۱۵ خرداد آخرین مهلت اعتبار طرح ترافیک ۹۷ است.

طراحی اپلیکیشن راهنمای زائرین «روح الله» / تهیه ۶۰ هزار پک افطاری

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) از آمادگی ۱۰۰ درصدی سازمان بهشت زهرا (س) برای برگزاری سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: ۲۰ هزار متر مربع صحن‌های «شهدا» و «حاج آقا مصطفی» در حرم مطهر ویژه مراسم سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) مفروش شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توزیع ۶۰ هزار پک پذیرایی افطاری در پنج نقطه حرم مطهر توسط پنج منطقه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این مراسم تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی شامل کلاه آفتاب گیر، کتاب، پوستر توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در مراسم سی امین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی در سال تحصیلی جدید

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح «خشونت زدایی در مدارس ابتدایی» در سال تحصیلی آینده خبر داد.

وی به اعلام جزئیات بیشتری از این طرح پرداخت و اظهار کرد: این طرح، طرح خشونت زدایی همه جانبه است و معلمان، مدیران و والدین جزو گروه‌هایی هستند که باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

گزارشی از هجوم ملخ‌ها در استان تهران نداشتیم

در پی رسیدن ملخ‌ها به استان‌های همجوار تهران و نگرانی از ورود آن‌ها به این استان، محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش محیط زیست استان تهران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر افزایش تعداد ملخ‌ها نداشتیم. سازمان حفظ نباتات باید بررسی کند که آیا جمعیت ملخ‌ها در استان تهران نسبت به قبل افزایش داشته است یا خیر تا در صورت افزایش، مبارزه با آن‌ها را آغاز کند و نگذارد که سبب خسارت و دردسر برای مردم شود.

دیزل‌گیت دیگری در راه است؟

آیا سواری‌های دیزلی وارد چرخه تولید می‌شوند؟ شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان محیط زیست در حال بررسی درخواست تولید سواری‌های دیزلی است، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این موضوع از سوی مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو مطرح شده است، گفت: سازمان محیط زیست قطعاً با ورود موتور دیزل به ناوگان سواری مخالف است و امیدواریم که هیچ دولتی حاضر نشود که مجوز ورود ناوگان دیزل سواری را به جاده‌ها و شهرهای کشور صادر کند.

وی با اشاره به اینکه وجود ۱۰۰ هزار خودروی سنگین دیزلی در تهران به معضلی لاینحل تبدیل شده است، تصریح کرد: در شرایطی که هنوز نتوانستیم مسئله این خودروهای سنگین دیزلی تهران را با وجود مصوبات متعدد و قانون هوای پاک حل و فصل کنیم، چطور می‌توانیم سواری دیزلی را هم وارد چرخه مصرف کنیم؟ هنوز وزارت صنعت و وزارت کشور به تعهداتشان برای نصب فیلتر دوده و یا گازسوز کردن خودروهای سنگین عمل نکرده‌اند و قطعاً تولید سواری‌های دیزلی مشکلات گذشته را صد چندان خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

۱۵ درمان فوری برای آفتاب‌سوختگی‌

تکلیف سرباز معلم‌های سال ۹۸ مشخص شد

هشدار وزارت بهداشت درباره "تب کریمه کنگو" / ۱۲ ابتلاء و ۲ فوتی طی امسال

دیزل‌گیت دیگری در راه است؟

خوردنی‌های مفید برای سلامت قلب مردان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود

شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی گوینده رادیو و تلویزیون در مسجد بلال سازمان صداوسیما گفت: با نهایت تاسف درگذشت مرحوم استاد مسعود اسکویی را به خانواده و همکاران ایشان در سازمان صداوسیما تسلیت می‌گویم و من به نمایندگی از وزیر ورزش و جوانان در این مراسم شرکت کردم. ایشان با صدای گرمشان در مسائل ورزشی صاحب نظر و برجسته بودند.

او در خصوص حواشی ایجاد شده در بازی پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به تاج رئیس فدراسیون فوتبال  خواستار رسیدگی و بررسی این مسئله شدند و به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور ویژه‌ای دادند تا حصول نتیجه این مسئله را پیگیری کنیم. امروز با تاج صحبتی داشتم تا جلسه در هفته جاری با کمیته انضباطی و اخلاق داشته باشیم.

اسبقیان گفت: مدیران ورزشی باشگاه‌ها باید دغدغه‌های فرهنگی داشته باشند چراکه انقلاب و نظام ما فرهنگی هستند و ما قطعا به صورت جدی این مسئله را دنبال خواهیم کرد و کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود و تصمیات خوبی در این خصوص خواهیم گرفت.

او در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال  به استقلال خلیج فارس گفت: تاکنون نامه‌ای در این خصوص به دست ما نرسیده است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: به صورت جدی موضوع بازسازی ورزشگاه آزادی از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دنبال می‌شود و در اوایل فروردین جلساتی در خصوص رفع حل مشکلات  و موانع بازسازی این ورزشگاه برگزار شد و با بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی که از دولت به بازسازی ورزشگاه آزادی تخصیص داده شد ان شاالله تلاش می‌کنیم نواقص ورزشگاه را برطرف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • سپاهانی‌ها بدون توجه به حواشی: تمرین کردند و خندیدند! (عکس)
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش