Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:18:12 GMT

گرانی مسکن، قشر حقوق بگیر را حاشیه نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۸۸۸۱

گرانی مسکن، قشر حقوق بگیر را حاشیه نشینی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسلم خانی سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بیان اینکه وسعت این شهر جدید هزار و ۴۰۰ هکتار و در ۱۵ کیلومتری تهران است گفت: در حال حاضر شهر اندیشه ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که با پروژه ۲ هزار و ۹۹ واحدی، ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به ظرفیت جمعیت پذیری این شهر افزوده خواهد شد. همچنین ۴۰۰ واحد دیگر نیز در ادامه این پروژه احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مراسم محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه منطقه شهریار و اندیشه به عنوان منطقه حاشیه نشین کارمندان تهران تبدیل شده گفت: گرانی مسکن در تهران سبب شده تا کارمندان شاغل در تهران در اندیشه و شهریار حاشیه نشین شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت این سه شهرستان غرب استان تهران ۱.۵ میلیون نفر است که از جمعیت ۴ استان بیشتر است، افزود: اگر چه مجتمع تجاری «بازار ایرانی اسلامی» اندیشه در این شهر جدید احداث شده اما ۷۰ تا ۸۰ درصد واحدهای تجاری آن خالی بوده و هنوز راه اندازی نشده است که علت آن عدم سنخیت جمعیت حاضر در این منطقه با شرایط جغرافیایی شهرستانهای غرب استان تهران است که عمدتاً جمعیت شناور محسوب شده و روزها در تهران به کسب و کار می‌پردازند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از کاستی‌های شهر جدید اندیشه مبنی بر نبود دسترسی مناسب به تهران گفت: همه روزه شاهد ترافیک سنگین در تنها محور دسترسی اندیشه به تهران هستیم و صرفاً تاکسی یا اتوبوس برای انتقال مردم وجود دارد و هیچ خبری از مترو و قطار حومه‌ای نیست.

وی ادامه داد: حتی بارها درخواست راه اندازی قطار حومه‌ای و بی آر تی را ارائه داد ه ایم اما اتفاقی نیفتاده است. منطقه ملارد با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد. این در حالی است که با تکمیل طرح مسکن مهر اندیشه ۱۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت این منطقه افزوده خواهد شد ولی امکانات جدیدی به آنها داده نمی‌شود.

کد خبر 4631174 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهریار شهر جدید اندیشه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان