Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از طرح احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه آئین برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه با اشاره به طرح احداث 400 هزار واحد مسکونی جدید در سراسر کشور اظهار داشت: اراضی برای این پروژه تعیین شده و امروز 2 هزار و 99 واحد مسکونی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر جدید اندیشه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: وزیر راه: نمی‌توانیم برای اجاره بها سقف تعیین کنیم

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تأمین سرانه‌های مورد نیاز مردم در شهرهای جدید است و اینکه در کنار واحدهای مسکونی پروژه‌های مکمّل اعم از بهداشتی و درمانی، فرهنگی، ورزشی و مواردی که از جنس پشتیبانی تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 4 شرکت بزرگ، عملیات اجرایی 4 پروژه که مسکن یکی از آن‌هاست را آغاز می‌کند و امید است که در سال 98 و 99  این 400 هزار واحد توسط بخش خصوصی تأمین شود.

اسلامی در زمینه تسهیلات موردنیاز برای این پروژه عنوان کرد: تسهیلات موردنیاز برای این پروژه پیش‌بینی شده که سهمی از سبد تسهیلات بانک‌های کشور که برای ساخت و ساز تخصیص پیدا کند به این بخش تعلق گیرد که تاکنون 8.5 درصد از سقف کل تسهیلات بانک‌ها را شامل می‌شود که امید است این سقف از سوی بانک مرکزی به 20 درصد برسد.

وی همچنین گفت: زمین را واگذار و به مشارکت می‌گذاریم و 80 درصد منابع موردنیاز ساخت و ساز نیز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت، همچنین این تسهیلات قابل انتقال به خریداران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات این طرح در زمینه بازار مسکن تأکید کرد: این طرح کمک می‌کند تا عرضه تقویت و تقاضا پشتیبانی شود و امید است با راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی که بازار تعهدی ایجاد شده بتوانیم تسهیل‌گری کنیم.

وی تأکید کرد: امید است با اجرای این طرح مردم شاهد ساخت مسکن باشند و جامعه هدف که اقشار متوسط به پایین است بتواند از این مسکن برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: امید است این فرآیند از زمانی که ثبت‌نام آغاز و عقد قرارداد انجام می‌شود تا زمانی که آورده سرمایه‌گذار و زمین از ناحیه دولت واگذار می‌شود جریان پایداری در زمینه مسکن ایجاد کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی امام جمعه کازرون بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی ساخت مسکن وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در جریان سفر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، موضوع مسکن کارکنان بررسی شد تا پروژه ساخت ۷۶۴ واحد مسکونی اجرا شود.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: در ساخت مسکن هدف این است که با یک آورده مختصر از طرف کارکنان انتظامی و با استفاده از کد ۶۲ و وام نهضت ملی مسکن، احداث ۷۶۴ واحد مسکونی کلنگ‌زنی شود.

وی افزود: در جلسه قرارگاه مسکن انتظامی استان کرمانشاه موضوعات مربوط به مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات جهادی و حرفه‌ای طی یکسال گذشته برای ساخت مسکن کارکنان فراجا در استان کرمانشاه، اکنون در فاز نخست ۵۴۶ واحد مسکونی و در فاز دوم ۶۴ واحد مسکونی با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اتمام است و به زودی تحویل کارکنان انتظامی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: در جریان سفر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، موضوع مسکن کارکنان بررسی شد تا پروژه ساخت ۷۶۴ واحد مسکونی اجرا شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: زمینی به مساحت ۱۱ هکتار تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن با هدف احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در یک برنامه پنج ساله اخذ شده است تا ساخت ۱۳۷۶ واحد طی سه سال تکمیل شود، مابقی واحدهای مسکونی نیز در یک برنامه و دو سال احداث می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه زیرساخت لازم آماده است و به لحاظ خط اعتبار مالی نیز مذاکراتی انجام شده است.

کد خبر 751288

دیگر خبرها

  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • بازندگان اصلی مالیات بر عایدی سرمایه
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور