Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نشاء برنج به جز برخی شالیزار‌های شهرستان رودبار به صورت پراکنده، در شالیزار‌های همه مناطق گیلان به پایان رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه نشاء برنج در شالیزار‌های گیلان اواخر فروردین آغاز شده است، افزود:۱۳۶ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان امسال با ماشین به صورت مکانیزه نشاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تا امروز در ۹۵ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان هم وجین زده و یا پنجه زنی شد.

علی درجانی، با بیان اینکه، هاشمی بیشترین رقم کشت برنج در شالیزار‌های گیلان است، افزود: برداشت برنج درگیلان از مرداد آغاز می‌شود.

وی گفت: شالیکاران گیلانی امید دارند همانند سال‌های گذشته، امسال هم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک برداشت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: شالیکاران استان با تولید ۷۵۰ هزارتن برنج سفید حدود ۴۰ درصد برنج کشور را تامین می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

نشای برنج در شالیزار‌های گیلان پایان یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه

 وحید خرمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: آب سد سفیدرود امسال، زودتر از سال قبل و در صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین آب گیلان در سراسر استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون متر مکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون متر مکعب کاهش و نسبت به نرمال کاهش بسیار بیشتری را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، به دلیل کمبود آب و به جهت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش‌های آبی مشکل آفرین از نیمه‌های خرداد به بعد، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق بر تقویم زراعی اعلامی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند.

آب زراعی بقیه شالیزار‌های گیلان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • (تصاویر) نشاء برنج در گیلان
  • نشاء برنج در گیلان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد