Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:13:50 GMT

بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در دستور کار باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۹۵۶۹

بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در دستور کار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی عصر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: طبق دستورالعمل میراث فرهنگی، ۵۰۰ منطقه در کشور در مناطق کمتر توسعه یافته جهت احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره اختصاص داده شده است که تأمین زمین آن با شرایط مناسب انجام می‌شود از طرف دیگر این امر یک فرصت خوبی در اختیار استان قرار می‌دهد که در حوزه میراث فرهنگی اقدامات خوبی در استان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود که کارگروهی در استان کرمان تشکیل و دستورالعمل مورد بررسی قرار گیرد، قیمت و مکان زمین مشخص و مسائل آن در پنجره واحد مرتفع شود.

فدایی بیان این مطلب که در نهایت زمین‌ها در هر شهرستانی مشخص و آماده شود که متقاضی معطل نماند، اظهار داشت: مکان‌هایی که انتخاب می‌شود باید شاخص‌های استاندارد رعایت شود همچنین در شهرستان‌هایی که جمعیت آن بالای ۱۰۰ هزار نفر باشد حداقل دو مکان و زیر ۱۰۰ هزار نفر یک مکان مشخص شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما به ازای ۱۰۰۰ نفر ۱.۶ تخت بیمارستان داریم که نسبت به متوسط کشوری عقب هستیم، عنوان داشت: همه دستگاه‌ها باید به تعهدات خود عمل و به موقع برنامه‌های خود را محقق کنند.

وی با بیان این مطلب که اتاق بازرگانی دارای ظرفیت‌های زیادی است و می‌تواند پروژه‌هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کند، تصریح کرد: در صورتی که مدیران دستگاه‌ها پروژه جدیدی نداشته باشند باید دلایل قانع کننده ای برای کارگروه مربوطه خود داشته باشند و به این دلیل که پاسخگوی برنامه‌های خود نباشند، پروژه‌ای را تعریف نکنند، رویه درستی نیست.

استاندار کرمان اظهار داشت: نکته مهم این است که این برنامه‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرند باید منجر به بهبود وضع مردم شود ما اگر بخواهیم به هر دلیلی کوتاهی کنیم معنی آن این است که به حل مشکلات مردم توجه نداریم لذا نیاز به فعالیت‌هایی بیشتری داریم.

وی با بیان این مطلب که ما باید با این رویکرد حرکت کنیم که در کوتاه مدت وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بهتر بشود، عنوان داشت: این امر نیاز به فعالیت‌های ویژه و پشتکار مناسبی است.

فدایی با اشاره به اینکه پروژه‌های جدید باید تعریف شود و تسهیلات پروژه‌ها باید تسریع پیدا کند، اضافه کرد: در خصوص طرح پتروشیمی فجر نهایتاً گزارشی تهیه شود تا از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

وی با بیان این مطلب که برای استفاده از پتروشیمی کرمان باید بانک عامل مشخص شود، تصریح کرد: درخواست داریم بندهای جلسه‌های قبل با تأکید بیشتری دنبال شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جلسات، برنامه‌ها و طرح‌هایی که مطرح و اجرا می‌شود باید نتیجه و خروجی آن مشخص شود که در این زمینه تحقیق و پژوهش ضرورت پیدا می‌کند، ادامه داد: در خصوص معین‌های اقتصادی یک جلسه‌ای در سال قبل داشتیم قرار براین شد که معین‌ها برنامه‌های سه ساله خود را پیشنهاد بدهند که دادند در ادامه برنامه‌ها بررسی و بر اساس برنامه مذکور معین‌ها در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این مطلب از ۲۶ معین اقتصادی ۹ معین فعالیت‌های آنها قابل قبول است، ۱۰ معین متوسط و هفت معین برنامه‌های ضعیفی دارند که در این خصوص باید تصمیم‌های لازم گرفته شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در هر جلسه چند تن از معین‌ها دعوت بشوند و گزارش‌های خود را ارائه کنند.

کد خبر 4631252

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به بهبود وضعیت بارندگی و بهبود شرایط جوی از اوایل سال جاری، پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم آبی بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم برداشت شود. 

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بهبود وضعیت بارندگی و بهبود شرایط جوی از اوایل سال جاری پیش‌بینی می‌شود از مزارع دیم استان بالغ بر ۲۰ هزار تن گندم برداشت گردد.

وی درخصوص پیش‌بینی تولید گندم در خراسان رضوی طی سال جاری افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا انتهای دی ماه شاهد کاهش جدی و محسوس نزولات جوی نسبت به سال گذشته و دوره اماری بودیم که این تغییرات اقلیمی، محصولات کشت پاییزه استان به‌ویژه غلات را تحت تاثیر قرار داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین علاوه بر کاهش نزولات جوی درفصل پاییز گذشته، بخش کشاورزی با افزایش حدودی ۲/۵درجه دما نیز رو به رو شد که این دو پارامتر موجب وارد آمدن تنش به محصولات کشت پاییزه استان و در کنار آن موجب تغییر در رفتار و طغیان زودهنگام عوامل خسارتزای غلات از جمله علف‌های هرز، آفات و بیماری ها نیز گردید.

میری دیسفانی با اشاره به بهبود بارندگی از ابتدای بهمن ماه سال گذشته بیان کرد: وضعیت بارندگی در استان از ابتدای بهمن‌ماه بهبود پیدا کرد، به طوری که تا هفتم اردیبهشت سال جاری شاهد افزایش بارندگی و تعدیل نسبی دمای هوا در سطح استان نیز هستیم که موجب بهبودی نسبی وضعیت رشدی مزراع کشت پاییزه شد.

وی اضافه کرد: متوسط بارندگی ثبت شده استان تا مورخ هفتم اردیبهشت ماه سال جاری ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد و نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود ۲۹.۸ درصد کاهش داشته است؛ اما همچنان استان از نظر وضعیت نزولات جوی در محدودیت قرار دارد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به سطح ابلاغی کشت گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیان کرد: سطح ابلاغی برای سال زارعی مذکور حدود ۱۲۳ هزار هکتار بوده که با پیگیری‌های به عمل آمده و همت کشاورزان استان این سطح به ۱۳۷ هزار هکتار در گندم آبی رسیده که نسبت به سطح ابلاغی حدود ۱۴ هزار هکتار و به میزان ۱۱ درصد افزایش داشته است.

میری دیسفانی درخصوص پیش‌بینی تولید گندم در سال زارعی جاری خاطرنشان کرد: با توجه به بهبود وضعیت بارندگی و بهبود شرایط جوی از اوایل سال جاری، پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم آبی بالغ بر ۵۷۵ هزارتن‌ گندم برداشت شود. 

وی درباره وضعیت تولید گندم دیم در خراسان رضوی در سال زراعی جاری تصریح کرد: حدود ۴۲ هزار هکتار گندم دیم قابل برداشت در استان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۲۰ هزار تن گندم برداشت گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها برداشت گندم در استان از دهه آخر اردیبهشت ماه سال جاری و از مناطق جنوبی استان آغاز خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۱۸۵۰ دستگاه انواع کمباین بومی، مهاجر و سایر دستگاه‌های دروگر مشغول عملیات برداشت خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!