Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، متولد سال ١٣٤٦ بود، در دوران دفاع مقدس به صورت متناوب در جبهه حضور داشت و پس از چندبار مجروحیت به درجه جانبازی نایل شد. این چند جمله کوتاه بخشی از اطلاعاتی است که در مورد حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام‌جمعه کازرون در رسانه‌ها منتشر شده است.

او پس از برگزاری مراسم احیای شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان هنگام بازگشت مورد سوء قصد افراد ناشناس قرار گرفت و به دلیل عمق جراحت در ناحیه شکم در بیمارستان کازرون جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحانی مردمدار در مهر سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد؛ دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون گذراند و پس از آن ۸ سال در دروس خارج فقه حوزه علمیه قم شرکت کرد و در این مدت از محضر حضرات آیات مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی و نوری‌همدانی بهره برد.

حجت‌الاسلام خرسند از سال ۸۶ به عنوان دومین امام‎جمعه کازرون معرفی شد و در این مدت همواره دغدغه توسعه شهرستان، رفع مشکلات مردم و ارتقای دینی شهرستان را داشت.  در ادامه به بازخوانی برخی از خطبه‌های زنده‌یاد حجت‌الاسلام محمد خرسند پیرامون ماه مبارک رمضان پرداخته است.

فرصتی برای اخوت
او یکی از برکات ماه رمضان را ضیافت‌های افطاری دانسته که زمینه‌ای برای اخوت بیشتر است. دهه آخر ماه رمضان دهه ویژه‌ای است؛ لذا قدر این فرصت باقیمانده را بدانیم؛ چرا که در حال از دست رفتن است.

دل‌های‌مان را صاف کنیم
دل‌های‌مان را صاف کنیم تا دعای‌مان در شب قدر به اجابت برسد که اگر در آن کینه باشد، دعای شب قدر به اجابت نمی‌رسد. باید با هم صمیمی باشیم. اگر احتیاج به حکمیت بود هم بزرگان نظر بدهند. درنهایت این دعا را می‌کنیم که اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین. ما همه در یک کشوریم و تحت زعامت یک دین هستیم و وقتی که ما را در قبر می‌گذارند، نمی‌گویند که اهل کدام شهر هستید. سعی کنیم به حرمت این ماه مبارک رمضان دل‌های‌مان را به هم نزدیک کنیم و ان‌شاءالله آرامش را به شهر و منطقه‌مان هدیه کنیم.

میهمانان خدا
مساجد باید در این ایام غبارروبی و برای حضور میهمانان خدا مهیا شود؛ لذا هیأت امنای مساجد و ائمه محترم جماعات به این مسأله توجه داشته باشند. البته در برخی مساجد ما متاسفانه مدیریت مناسبی حکمفرما نیست که در ماه مبارک رمضان هیأتی را جهت بازرسی به مساجد تشکیل خواهیم داد تا مساجد هر چه بهتر در این ماه میهمانی خدا فعالیت داشته باشند.

فکر محرومان
قدر ماه رمضان و برکات الهی در این ماه را بدانیم. معلوم نیست این فرصت حتی تا آخر ماه رمضان برای ما ماندگار باشد؛ پس تا می‌توانیم در راه کسب تقوا و فضایل اخلاقی و تمسک به معصومان (ع) بهره‌برداری بیشتر داشته و به فکر محرومان و مستمندان باشیم. یکی از سنت‌های ماه رمضان کمک به مستمندان است، هفته کرامت از روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز می‌شود که لازم است نسبت به فقرا و محرومان توجه ویژه‌تری داشته باشیم. همچنین برای زندانیانی که به خاطر بدهی ناچیز مالی در زندان هستند، مراسم گلریزان برگزار می‌شود که شایسته است همه کمک کنند تا با آزادی یک زندانی با جرایم مالی یک خانواده را نجات
دهیم.

حفظ حرمت ماه رمضان
ما باید حفظ حرمت ماه رمضان را وظیفه خود دانسته و با خودداری از تظاهر به روزه‌خواری و فسق و فجور در انجام امور خیر به‌ویژه رسیدگی به فقرا و محرومان کوشش کنیم. ضرورت ندارد تمام رستوران‌ها و مغازه‌های طبخ غذا در ماه رمضان باز باشد و آن‌ها که ضرورت دارد با رعایت استتار و حدود شرعی این کار انجام شود. مسافران نیز باید رعایت کنند و در ملأعام اقدام به روزه‌خواری
نکنند.

زمامدار نباید اهل تجمل، اسراف و دنیاطلبی باشد
امام‌علی (ع) در عین عظمت هم غریب و هم ناشناخته است. علی (ع) مظلوم بود؛ چرا که اولویتش اسلام بود، زیرا در اجرای حکم الهی رودربایستی نداشت و، چون به دنبال اجرای عدالت و بازپس‌گیری حقوق مظلومان و محرومان بود. مظلومیت علی به این دلیل بود که برایش تفاوتی نمی‌کرد مفسده از سوی چه کسی رخ داده است. مظلوم بود، چون تمام دغدغه‌اش عدالت به معنای حقیقی بود.

از جمله درس‌های حکومت آن حضرت پرهیز از پیمان‌شکنی و دوری از فریبکاری و خیانتکاری است. متاسفانه این‌گونه خصلت‌های ناپسند در بین برخی حکام بسیار متداول است که رسیدن به هدف وسیله را توجیه می‌کند، اما امیرالمومنین (ع) تا جایی که توانست با این سنت‌های غلط مبارزه کرد. زمامدار نباید اهل تجمل، اسراف و دنیاطلبی باشد؛ امیرالمومنین (ع) این‌گونه نبود و زندگی‌اش مطابق با قشر فقیر جامعه بود. عدالت امیرالمومنین (ع) از دیگر خصلت حکومت‌داری ایشان بود که باعث شد دشمنان فراوانی برای ایشان به وجود بیاید که از آن جمله طلحه و زبیر بودند.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد