Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آمار‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ هزار نفر قربانی خشونت‌های ناشی از سلاح گرم در آمریکا شده‎اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سالانه هزاران نفر در آمریکا در تیراندازی جمعی کشته می‌شوند.   سازمان عفو بین الملل در جدید‌ترین گزارش خود اعلام کرد که خشونت با سلاح گرم در آمریکا یک بحران حقوق بشری است و شکست دولت آمریکا در حمایت از جان شهروندان خود در برابر این خشونت‌ها نقض حقوق آنان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جدیدترین مورد گزارش تیراندازی در ویرجینیا جمعه شب رخ داد که بر اثر آن ۱۲ نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.   در این حادثه تیراندازی مرگبار یکی از کارکنان ناراضی شهرداری ویرجینیا اقدام به تیراندازی در مقابل یکی از ساختمان‌های وابسته به شهرداری ویرجینیا بیچ کرد.       بنابر گزارش‎ها در سال ۲۰۱۷ بیش از  ۴ هزار نفر از شهروندان آمریکایی در تیراندازی‌های جمعی کشته شدند.‌   به گزارش ای‎بی‎سی، طی سال ۲۰۱۸ برخی از تیراندازی‌های جمعی مرگبار در آمریکا مانند تیراندازی در دبیرستان پارکلند فلوریدا و تیراندازی در کنیسه پیتزبورگ وحشت گسترده‌ای را در سراسر آمریکا در پی داشتند.   بیشتر بخوانید: سایه ترس بر سر دانش آموزان آمریکایی در پی تیراندازی‌های جمعی؛ جولان افراد مسلح در مدارس آمریکا 
دانش آموزان و کودکانی که در مدارس آمریکا تحصیل می‌کنند طیف دیگری هستند که قربانی این بحران به شمار می‎روند.   آمار‌ها حاکی از آن است که سال ۲۰۱۸ یکی از پر تلفات‌ترین سال‎هایی است که در مدارس آمریکا تیراندازی شده است. در سال گذشته ۱۱۳ نفر در مدارس این کشور کشته و یا مجروح شدند.       بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، در حالی که چندین ماه بیشتر از آغاز سال میلادی نگذشته است ۲۲.۰۷۶ مورد تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده است که ۱۵۰ مورد تیراندازی جمعی در این بازده زمانی کوتاه رخ داده است. تعداد تیراندازی‌های رخ داده بسیار قابل توجه است.
از آغاز سال ۲۰۱۹ شمار افرادی که قربانی خشونت ناشی از حمل سلاح در آمریکا شده‎اند ۵۸۱۱ نفر و تعداد کسانی که در این حوادث خشونت آمیز مجروح شده اند ۱۱.۱۰۰ نفر بوده‎اند.       آمار‌ها حاکی از آن است بیشترین قربانیان این نوع از خشونت‌ها نوجوان آمریکایی هستند که در سال جاری در میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ۱۰۹۴ نفر کشته و یا زخمی شدند.

 


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیراندازی آمریکا کشتن قتل قربانی سلاح گرم دانش آموزان تیراندازی جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: حسنوند با اشاره به تیراندازی در تالار افلاک اظهار داشت: تیراندازی‌ در عروسی‌های‌ این تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

او اضافه کرد: مدیر تالار افلاک خرم‌آباد به تذکرات داده‌ شده برای ممنوعیت تیراندازی توجهی نکرد و این تالار به‌دستور دادستان پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان عنوان کرد: عده‌ای در سطح خرم‌آباد در مراسم‌های شادی و عروسی اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که این امر موجب نارضایتی و اعتراض اهالی و شهروندان شده است.

حسنوند تأکید کرد: تیراندازی‌ها هرچند هوایی و با سلاح مجاز مخل امنیت و نظم عمومی است، ایجاد رعب و وحشت می‌کند و با خاطیان برخورد قاطع می‌شود.

او به استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌های عروسی هشدار داد و گفت: خاطیان در این زمینه به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد و اقدامات قانونی برای ابطال مجوز سلاح انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین