Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از کسب‌و‌کار‌های مهم و پرسود در صنعت خودرو متعلق به شرکت‌های تیونر است، تیونر یا تیونینگ به عمل ایجاد و اصلاح تغییرات در ظاهر و یا مشخصات فنی خودرو گرفته می‌شود، اتفاقی که در زبانی ایرانی‌ها بیشتر با عنوان "اسپرت کردن" شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار شرکت‌های تیونر آن است که با مطالعه و شناخت سیستم فنی، طراحی بدنه و اجزای خودرو، بتوانند به بهترین نحو تغییراتی جزئی یا اساسی در سیستم خودرو ایجاد کنند که بازدهی آن چند درصد و یا حتی چند برابر افزایش پیدا کند. همانطور که می‌دانید برای افزایش سرعت، قدت و بازدهی خودرو، نوع طراحی بدنه و آیرودینامیک، چرخ‌ها، سیستم انتقال، نوع پیشرانه، واحد فرمان پیشرانه، سیستم انتقال قدرت و دیفرانیسل چرخ‌ها و حتی سیستم ترمز و توقف خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

شرکت‌های تیونر نیز با تغییرات در بدنه و آیرودینامیک خودرو موجب افزایش سرعت و نیروی داون‌فورس شده و با تغییرات فنی آن قدرت و بازدهی خودرو را افزایش می‌دهند، رنگ‌بندی‌های خاص و ویژگی‌های اسپرت نیز برای جذابیت بصری مدل‌ها به خودرو افزوده خواهد شد و سرانجام این‌کار به طور معمول نسخه‌ای جذاب‌تر از مدل اصلی یک خودرو خواهد بود.

کار شرکت‌های تیونر بسیار محبوب بوده و حتی برخی از این شرکت‌ها به طور اختصاصی تنها محصولات یک برند به عنوان مثال پورشه را تیونینگ کرده و به بازار عرضه می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌های تیونر نیز تحت مالکیت خودروساز‌های بزرگ قرار دارند و زیر نظر خود شرکت اصلی، بازدهی محصولات آن‌ها را افزایش داده و مجددا به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: خودروی BMW M2 CS اتومبیلی پرقدرت و انعطاف‌پذیر +تصاویر

اما به نظر می‌رسد شورولت برنامه دارد تا در مدل کوروت C8 از سیستمی استفاده کند که قابل تیونینگ کردن نیست، طبق اطلاعات منتشر شده از سایت Muscle Cars & Trucks، شورولت در کوروت C8 که یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت در سال جاری خواهد بود، از یک واحد فرمان پیشرانه مخفی استفاده می‌کند که بازخوانی، نوشتن و ایجاد تغییرات در آن تقریبا غیرممکن است. البته شرکت‌های تیونر همچنان می‌توانند تغییراتی مکانیکی در پیشرانه خودرو ایجاد کنند، ولی بدون دسترسی به واحد کنترل پیشرانه، بخش اعظمی از این تغییرات بلا استفاده بوده و یا تاثیرات جزئی خواهند داشت.

بر اساس این ادعا اگر گروهی در تلاش باشند تا به واحد کنترل پیشرانه کوروت C۸ دسترسی پیدا کنند، سیستم رایانه‌ای این خودرو از کار می‌آفتد و تنها به وسیله خود شورولت قابل راه اندازی مجدد است. حال در زمان عرضه این مدل باید دید این ادعا چقدر صحیح بوده و آیا شرکت‌های تیونر می‌توانند به این سیستم نفوذ کنند یا خیر؟

انتهای پیام/

سیستم مدیریت غیرقابل نفوذ در پیشرانه کوروت C8

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اتومبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • درخواست پلیس از خودروسازها برای مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس