Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جلسه بررسی و رفع مشکلات پروژه "نفلین سینیت" سراب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.

در این جلسه که مدیرعامل ایمیدرو حضور داشت، حاضران درباره نحوه تامین نیاز‌های مالی و تکنولوژیک این پروژه تبادل نظر و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید و تصریح کرد: گزارش پیشرفت کار پروژه باید به صورت ماهانه ارسال شود و مدیران مربوطه تمام تلاش خود را برای تکمیل این پروژه به کار گیرند.

وی تکمیل و راه اندازی این پروژه را هم برای استان و هم کشور مهم برشمرد افزود: آلومینیوم یک محصول مهم و استراتژیک در دنیای امروز است و بخشی از نیاز‌های کشور در این بخش تامین خواهد شد و از طرفی بخشی از مشکلات شهرستان با اجرای آن رفع و زمینه توسعه بیش از پیش منطقه را فراهم خواهد کرد.

یوسف داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از پیگیری‌های وزیرصمت، معاونان و مدیران این وزارتخانه قدردانی کرد و گفت: مدیران و بخش‌های مختلف استان برای همکاری و کمک به تسریع در اجرای پروژه آمادگی کامل دارند.

براساس این گزارش، با راه‌اندازی کارخانه نفلین سینیت ۷۰ هزار تن آلومینا به همراه محصولات جانبی مورد نیاز کشور تامین و در فاز‌های بعدی به ترتیب به ۲۰۰ هزار تن و ۵۰۰ هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

با اجرای این طرح، اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر و غیرمستقیم ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود که با احداث کارخانه سیمان این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

بی‌شک با اجرای این طرح شاهد تحول چشمگیر اقتصادی در منطقه خواهیم بود و به نظر می‌رسد با توجه به نقش استراتژیک فلز آلومینیوم و تولید پودر آلومینا در آذربایجان که ماده اولیه آلومینیوم است، خودکفایی فلز استراتژیک آلومینیوم در کشور محقق شود و منطقه آذربایجان به عنوان قطب صنعت آلومینیوم کشور در آینده مطرح شود.

در سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری که همزمان با مجلس چهارم بود به‌وجود کانسار‌های طبیعی ماده معدنی نفلین در اطراف سراب و کلیبر اشاره کرد و از اهتمام دولتش به استخراج از این ماده معدنی در جهت تولید پودر آلومینا سخن گفت.

بررسی‌های بسیاری فعالان معدنی حاکی از آن است که در منطقه سراب آذربایجان ذخایر زیادی از نفلین سینیت وجود دارد که می‌تواند نیاز کارخانه‌های آلومینیوم‌سازی ایران را برطرف کند، در این زمینه پروژه نفلین سینیت سراب کلید خورد.

این پروژه یکی از پروژه‌های ملی است که ۱۴ سال پیش توسط اسحاق جهانگیری وزیر دولت اصلاحات کلنگ‌زنی شده، اما تاکنون برخلاف پیگیری‌های مکرر دارای هیچ‌گونه پیشرفتی نیست.

مردم سراب ۲۷ شهریورماه سال ۱۳۸۲ را که یک روز به یادماندنی و تاریخی بود هرگز فراموش نمی‌کنند، روزی که مردم سراب شاهد جوانه‌زدن امید‌های بی‌شمار خود در تحقق توسعه فراگیر منطقه و رونق تولید و اقتصاد منطقه و به تبع آن خداحافظی با بیکاری بودند.

در آن روز اسحاق جهانگیری معاون فعلی رئیس جمهور در سمت وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات کلنگ احداث بزرگترین مجتمع صنعتی شمال‌غرب کشور با عنوان طرح ملی تولید پودر آلومینا از سنگ نفلین را بر زمین کوبید.

انتهای پیام/ز

وزیر صمت در آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم