Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سلمان سامانى سخنگوى وزارت کشور در سخنانى اظهارداشت: در ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاغلی که باید متصدیان آنها برای شرکت در انتخابات از سمت خودشان استعفا دهند مشخص شده است.

وى تاکید کرد: پنج شنبه 16 خردادماه آخرین مهلت برای پذیرش استعفای این افراد است.

سخنگوى وزارت کشور ادامه داد: ملاک در این قانون پذیرش استعفا توسط مقام ذیصلاح تا قبل از 16 خردادماه است نه صرفا ارائه استعفا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانى گفت: افراد مشمول این قانون باید در هنگام ثبت‌نام گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال به مشاغل تصریح شده در ماده 29 را به همراه سایر مدارک به فرمانداری‌ها ارائه کنند.

وى افزود: جایگزین فرد مستعفى هم باید از سوی مراجع ذیصلاح در نهایت ظرف مدت یک‌ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفى در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد.

سخنگوى وزارت کشور یادآور شد: از آنجا که سمت‌های همتراز با مشاغل تصریح شده در ماده 29 هم مشمول این حکم هستند لیست مشاغل همتراز از سازمان امور اداری و استخدامی کشور استعلام شده که فهرست دقیق آن در سایت وزارت کشور قرار گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سخنگوى وزارت کشور مجلس شورای اسلامی وزارت کشور انتخابات مجلس شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور سخنگوى وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره جزییات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده ۱ این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردند که به تصویب نرسید. ادامه بررسی این ماده و جزییات لایحه به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

ماده ۱ گزارش کمیسیون اجتماعی در لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سورفتار به شرح زیر است:

«ماده ۱- تمامی زنانی که در قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حضور یا سکونت داشته باشند، در برابر هرگونه آسیب ناشی از سوء رفتار فرد دیگری که به بدن، روان، حیثیت، حقوق و آزادی‌های قانونی آنان وارد گردد، از تدابیر پیشگیرانه، حمایتی و کیفری این قانون برخوردار می‌شوند.

تبصره ۱- تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی موضوع این قانون باید مطابق اصل ۱۰ قانون اساسی با محوریت خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و مطابق اصل ۲۱ قانون اساسی، با رعایت موازین اسلامی و با ابتناء بر سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده و به منظور ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و حمایت از نقش مادری او صورت گیرد.

تبصره ۲- منظور از سوءرفتار، هرگونه فعل و ترک فعل مجرمانه‌ در این قانون یا قوانین لازم‌الاجرا در جمهوری اسلامی است که موجب آسیب‌های مذکور در این ماده شود.»

دیگر خبرها

  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد