Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا صالحی افزود: استفاده از کارت بازرگانی برای واردات و صادرات در تمامی ممالک جهان بجزء ایران و چند کشور دیگر منسوخ شده است.

وی همچنین اظهارداشت: ایران به دلیل مشکلاتی که دارد به خصوص در زمینه نوع استفاده از سیستم ارزی هنوز باکارت بازرگانی امور مربوط به واردات و صادرات را کنترل و پایش می کندتا لطماتی به نظام اقتصادی مملکت وارد نشود به سبب همین باید به یکسری محدودیت ها تن دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار اقتصادی- نائب رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گفت: بطورکلی اعتقاد تمامی فعالان اقتصادی مبتنی بر اینکه روزی این کارت ها جمع آوری شود بنابراین رسیدن هرچه سریعتر به چنین روزی خوب بهتر خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تعیین محدودیت برای تخصیص ارز به دارندگان کارت بازرگانی جدید در نظر گرفته شده و این تصمیم چه آثاری خواهد داشت، افزود: بحث اهلیت در مصوبات اخیر ستاد اقتصادی مطرح بوده است.

صالحی اظهارداشت: آخرین مصوبه این ستاد مربوط به بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری بوده که همین موضوع آمده است.

وی ادامه داد: صدور کارت جدید برای شرکت ها و واحدهای حقوقی دارای سابقه واردات، صادرات و پروانه تولید در مصوبه مزبور مستثنی و بیشتر شامل کسانی می شود که برای نخستین بازار کارت می گیرند.

نائب رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی یادآورشد: سقف اعتبار کارت بازرگانی جهت تخصیص ارز برای این دسته از فعالان اقتصادی در سال اول 500 هزار دلار، سال دوم دو میلیون دلار و سال سوم بصورت نامحدود خواهد بود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تجارت صادرات کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد