Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

استفاده بهینه و حداکثری از امکانات موجود در جهت ایجاد سطح سرویس مناسب به کاربران جاده‌ای، از مهمترین اولویت کاری در حوزه راهداری محسوب می‌شود.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان در همایش سراسری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: به کارگیری اقدامات پیشگیرانه زودبازده و کم‌هزینه، لکه‌گیری و درزگیری رویه آسفالتی راههای پرترافیک با رعایت اصول فنی و دوره تضمین حداقل 2 سال، پرکردن چاله‌ها و لکه‌گیری موضعی مقاطع در راههای کم‌ترافیک در حوزه نگهداری راهها باید مورد توجه مدیران کل و معاونان راهداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطاعی با تأکید بر اینکه در هیچ راهی نباید چاله وجود داشته باشد، افزود: درخصوص پیشگیری همواره بهتر و کم‌هزینه‌تر از درمان است، از این جهت انجام فرایندهای جاری راهداری از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این امر می‌ـواند در مواقع بروز بحران و حوادث غیرمترقبه از شدت بحران کاسته و از بروز مشکلات عدیده و خسارات سنگین جلوگیری کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساماندهی علایم و تجهیزات ایمنی راهها، حفظ و حراست حریم راهها، کنترل و مدیریت دسترسی راهها و جلوگیری به موقع از شکل‌گیری فعالیتهای غیرمجاز در حریم راهها، همچنین انجام فرآیندهای نگهداری از پل‌ها و ابنیه فنی از اموری است که باید به جدیت از سوی معاونان راهداری استانها پیگیری شود که موارد یادشده مستلزم برقراری مرتب گشت‌های راهداری و بازدید از راه، ابنیه فنی، تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری است. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت: ضروری است درخصوص موارد یادشده، گزارشی به صورت ماهیانه به معاونت راهداری سازمان جهت بررسی مشکلات موجود، برآورد اعتبارات مورد نیاز و تعیین اولویت‌های حوزه راهداری ارایه شود.

مطاعی افزود: همواره عامل خرابی بیش از 90 درصد خرابی پل‌ها، مسایل هیدرولوژی و خالی شدن خروجی پل‌ها و اطراف پی است که بازدید مرتب از پل‌ها و ابنیه فنی با اولویت‌ پل‌های بزرگ، تنظیم بستر و درواسیون به منظور ایجاد جریان یکنواخت سرعت آب و جلوگیری از جریان آشفته در مقاطع پل‌ها و همچنین پر کردن مقاطع خروجی پل‌ها و اطراف آن با مصالح درشت در صورت نیاز به بازسازی آن‌ها باید اجرایی شود.

وی همچنین ساماندهی علایم و تجهیزات ایمنی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: شستشوی مرتب علایم و تابلوها، تعمیر و نگهداری گاردریل و ضربه‌گیرهای جاده‌ای، احیای خط‌کشی، آشکارسازی نقاط پرتصادف، ساماندهی پرتگاه‌ها و برطرف کردن اختلاف سطح ایجاد شده به دلیل بارندگی‌ها از جمله رئوس فعالیتهای حوزه ساماندهی علایم و تجهیزات است که با حضور مستمر گشت‌های راهداری و شناسایی مشکلات موجود، باید در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. 

با تدبیر و مدیریت هزینه‌ها، می‌توان با وجود کمبود اعتبارات اقدامات اجرایی مناسبی انجام داد

مهمترین چالش و مشکل پیش‌روی حوزه راههای فرعی و روستایی، هزینه‌های سنگین پروژه‌های مربوطه در برابر اعتبارات اندک است که در این راستا با اتخاذ تدبیر و مدیریت مطلوب هزینه،‌ می‌توان به دستاوردهایی اجرایی مناسبی دست یافت.

رضا اکبری معاون راه فرعی و روستایی این سازمان در ادامه همایش مدیران با اشاره به این مطلب افزود: توجه جدی به هزینه‌ها در انتخاب نوع روکش‌های آسفالتی ضروری است، نگاه اجمالی و مقایسه برآوردها،‌ حاکی از افزایش قیمت‌ها دو برابر نسبت به سال گذشته بوده و با توجه به محدودیت‌های جدی منابع اعتباری و حجم خسارت‌ه ای وارده در سال‌جاری ناشی از سیل، لزوم اتخاذ رویکرد اقتصادی در جهت نگهداری از رویه راهها کاملاً محسوس است. 

وی خاطرنشان کرد: در صورت انجام به موقع روشهای کم‌هزینه‌تر، از گسترش خرابی در روسازی جلوگیری می‌شود که در این راستا به کارگیری نیروهای فنی ماهر، ماشین‌آلات و مصالح مناسب و نظارت دقیق بر حسن اجرا نیز بیش از گذشته مورد تأکید است.

وی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری اجرای طرح‌های راههای فرعی و روستایی و نگهداری و بهره‌برداری از آنها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مشکل معاونت راه فرعی و روستایی در ستاد مرکزی بازدید پخش دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی و دفتر ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی، در ادارات کل استانها، معاونان فنی و نظارت باید راهبری امور را به عهده داشته و بعد از ابلاغ شورای اداری، پیگیری جهت تقویت چارت سازمانی استانها و افزودن اداره طرح و مطالعات مسیر، انجام خواهد شد. 

در این راستا شاخص‌های عملکردی براساس تکمیل و آسفالت راههای روستایی بالای 50 خانوار در سطح استان، تکمیل و آسفالت راههای روستایی بالای و نهایتاً  خانوار و در طول راههای فرعی و روستایی آسفالت شده به نسبت طول کل مورد نیاز است.

معاون راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با اشراه به فرایندهای بهسازی سبک و سنگین، نگهداری جاری و پیشگیرانه از جمله فرآیندهای اصلی حوزه نگهداری رویه راهها، گفت: در ا ین خصوص سامانه مستندسازی رویه راهها (PMS) به عنوان مرجع بررسی وضعیت رویه باید مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اولویت‌های روکش آسفالت به اولویت‌های ده‌گانه که به استانها ابلاغ شده است توجه شده و اینکه در این محورها، به هیچ وجه نباید با دوام کمتر از 2 سال، عملیات اجرایی صورت گیرد.

اکبری افزود: در حوزه راههای فرعی و روستایی، روکش آسفالت و ایمن‌سازی راههای اصلی و فرعی غیرشریانی و اجرای طرح توسعه و تکمیل راههای روستایی شامل توسعه و تکمیل و روکش آسفالت راههای روستایی و اجرای طرح‌های استانی در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا با نهضت احداث و بهسازی راههای فرعی و روستایی با به‌کارگیری کلیه امکانات و ماشین‌آلات در اختیار و مشارکت سازمانها و نهادهای محلی و استانی و ملی مرتبط و تعیین تکلیف قراردادها و پروژه‌های روستایی نیمه تمام اقدام می‌شود. 

ارزیابی مستمر و ممیزی خدمات و فعالیت‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همایش سراسری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور بر ارزیابی مستمر و ممیزی کلیه خدمات و فعالیت‌های ادارات کل استانی و تلاش در جهت رفع مشکلات موجود تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای،‌ مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این که فرهنگ حاکم بر وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مبتنی بر پاسخگویی و ارایه خدمات مطلوب به کاربران و خدمات گیرندگان است، افزود: در راستای ارتقای پاسخگویی و خدمات‌رسانی، می‌بایست با به کارگیری کارشناسان مجرب و توانمند از تما م خدمات و سرویس‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری ممیزی صورت گیرد و با شناسایی مشکلات و نقاط ضعف، تلاش‌های لازم در جهت بهبود و رفع این کاستی‌ها و مشکلات انجام شود. 

وی یکی از اولویت‌های مهم در بخش حمل و نقل جاده‌ای را تأمین ناوگان مورد نیاز برای حمل کالاهای اساسی از بنادر به مقاصد مورد نظر اعلام کرد و افزود: رفع مشکلات مربوط به سوخت ناوگان فعال در حمل و نقل برون شهری، توزیع لاستیک و سایر لوازم مورد نیاز رانندگان و نظارت بر اجرای صحیح بخشنامه‌های ابلاغی در استان‌ها از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در دست اقدام است. 

قربانی با تأکید بر ادامه روند رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، اظهار داشت: جلسات کمیسیون‌های ماده 11 و 12 رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل کالا و مسافر باید به طور مستمر در استان‌ها برگزار و نتایج رسیدگی‌ها به دفتر حقوقی این سازمان اعلام شود و با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر تغییر فرایندهای حمل و نقل مسافربری، استان‌هایی که طرح‌ها و ایده‌های جدیدی در به کارگیری از روش‌های نوین خدمات‌رسانی در پایانه‌های مسافربری دارند، به سایر استان‌ها نیز انتقال دهند و با هماهنگی صنوف حمل و نقل مسافربری و رعایت ضوابط و مقررات، خدمات و تسهیلات در این بخش ارتقا یابد. 

نوسازی ناوگان و لجستیک در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت متمرکز می‌شود

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ، از تمرکز امور مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و لجستیک در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، اظهار داشت: حمل و نقل و لجستیک دو موضوع اصلی و مورد تأکید از سوی وزیر راه و شهرسازی است و اجرای وظایف مربوط به این دو بخش در ستاد سوخت و با همکاری مدیران استانی انجام می‌شود.

وی درخصوص ارتقای جایگاه سازمانی این ستاد افزود: پیرو مکاتبات صورت گرفته از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور با معاونت حقوقی رئیس جمهور، بر لزوم ایجاد این ستاد و شرح وظایف تعیین شده، رأی مثبت دادند. از این رو اعضای کارگروه به ریاست وزیر راه و شهرسازی، در راستای نظارت بر قانون توسعه حمل و نقل عمومی، شاخص‌هایی که در بخش حمل و نقل پیش‌بینی شده است رصد نموده و به هیأت دولت، گزارش می‌دهند.

امانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلاتی در زمینه اسقاط خودرو از قبل به وجود آمده است که مدیران استان‌ها باید آنها را رصد کرده و حل و فصل کنند و بر فعالیت مراکز اسقاط نظارت داشته باشند. 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه

ایسنا/کرمان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساردوئیه جیرفت از بازگشایی و تیغ زنی ۴۵ کیلومتر راه روستایی در این بخش خبرداد که در اثر بارش‌ها و سیل اخیر مسدود شده بودند. 

قاسم مقبلی امروز، پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازگشایی راه‌های روستایی که در اثر بارش‌های اخیر مسدود بودند، گفت: با توجه به بارش‌های سیل آسا در این منطقه و انسداد برخی از راه‌های روستایی، اکیپ‌های راهداری با تمام توان در محل حاضر شده و اقدام به بازگشایی و تیغ زنی این مسیرها کردند.

وی از بازگشایی راه‌های روستایی گور و ده ویران و توابع آن‌ها در پی بارندگی‌های هفته گذشته در جنوب کرمان به طول ۴۵ کیلومتر خبر داد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های راهداران، در حال حاضر همه راه‌های روستایی در این منطقه بازگشایی شده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد